به گزارش خوزپرس به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: براساس تصاویر رادار و ماهواره ای، سامانه بارشی از صبح امروز جمعه از سمت جنوب و جنوب غرب وارد استان شده و براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اوایل فردا در بیشتر نقاط استان سبب بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد متوسط خواهد شد.

وی افزود: فردا جو استان پایدار خواهد بود و پدیده غالب مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی در برخی نقاط استان به ویژه جاده‌های کوهستانی خواهد بود.

سبزه زاری ادامه داد: طی روز یکشنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از جنوب غرب و غرب وارد استان خواهد شد و تا بعد از ظهر دوشنبه در تمام استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ، بارش برف در ارتفاعات و مه گرفتگی بعد از بارندگی خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در مناطق مرکزی، بخش‌هایی از جنوب و مناطق مرتفع شمالی و شرقی خواهد بود.

وی توضیح داد: به سبب وزش بادهای شدید و تندبادهای لحظه ای در روزهای یکشنبه (غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز) و دوشنبه (بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب) احتمال خیزش گرد و خاک های موقتی و محلی وجود دارد.

سبزه زاری اظهار کرد: روز سه شنبه احتمال بارش‌های پراکنده در شهرهای مرتفع شرقی و شمالی و ارتفاعات دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: روند دما فردا افزایشی، سپس با ورود سامانه بارشی کاهش خواهد یافت. شمال خلیج فارس نیز طی امروز و به ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه به شدت مواج و متلاطم و همراه با رگبار و رعد وبرق خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۲۶.۱ و ایذه با ۵.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۲۶.۱ و حداقل ۱۳.۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان بارندگی سامانه بارشی اخیر در روستای للر اندیکا با ۲۰۹.۹ میلیمتر ثبت شده است.