به گزارش خوزپرس از اهواز، علی اکبر حسینی محراب روز شنبه در ستاد مدیریت بحران خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: با توجه به بارش باران در روزهای آینده، جلسه ستاد بحران استان به صورت روزانه برگزار می‌شود تا با مشکلی مواجه نشویم.

وی افزود: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارش باران یکشنبه شب در استان آغاز و تا دوشنبه شب ادامه دارد. بارش ها به صورت رگباری و همراه با وزش باد شدید است که منجر به انتقال توده های ابر می شود.

استاندار خوزستان گفت: میزان بارش ها در اهواز بیش از ۴۰ میلی متر و در شمال استان بیش از ۱۰۰ میلی متر پیش بینی شده است که ساکنین این مناطق و مسافران نوروزی باید از حضور در نقاط کوهستانی پرهیز کنند همچنین عشایر و دامداران باید دام خود را به جای امن منتقل کنند.

وی با اشاره به هشدار قرمز هواشناسی برای دوشنبه شب افزود: با توجه به اینکه احتمال هر گونه حادثه و سیلاب ناگهانی وجود دارد از تمام گردشگران، عشایر و مسافران خواهش می کنیم که به مدت ۲۴ ساعت در نقاط امن حضور داشته باشند.

حسینی محراب گفت: دستگاه های اجرایی استان از روز گذشته بسیج شده و در هر منطقه یک ستاد بحران با حضور شهرداری، آبفا، هلال احمر، راهداری، پلیس و ارتش تشکیل شده تا در صورت بروز موانع، به زندگی مردم خللی وارد نشود.

وی افزود: همکاری و اتحاد دستگاه های اجرایی در بارندگی اخیر موجب شد تا مردم کمتر دچار زحمت شوند همچنین در بسیاری از نقاط، آب گرفتگی نداشتیم که این موضوع حاصل تلاش تمامی ارگان های مربوطه است.

استاندار خوزستان گفت: در برخی محلات به ویژه منطقه عین ۲ که تصور می کردیم ۱۰۰ در۱۰۰ دچار آب گرفتگی شود میزان ماندآب ها بسیار پایین و ناچیز بود.

بر اساس پیش بینی هواشناسی، بارش باران از یکشنبه شب در استان خوزستان آغاز شده و بر شدت بارش ها در روز دوشنبه اضافه خواهد شد.