به گزارش خوزپرس از اهواز، محمد خانچی روز یکشنبه در نشست هماهنگی برنامه های دهه فجر در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان افزود: بیان دستاوردهای دولت و نظام در چند دهه اخیر برای اقشار مختلف ضروری است زیرا اقدامات انجام شده قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی اظهارکرد: برخی طرح‌ها کوچک هستند ولی اجرای چنین پروژه هایی نیز از مطالبات دیرینه مردم بوده و بهره برداری از آنها باعث امیدآفرینی و ایجاد رضایت بیشتر در بین مردم می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه طرح‌هایی که برای ۲۲ بهمن کلنگ زنی یا افتتاح می‌شوند باید در سامانه ثبت شوند گفت: براساس اطلاعاتی که تاکنون در سامانه مربوطه بارگذاری شده ۹۰۷ پروژه در استان خوزستان فعال است که از این تعداد ۷۰ پروژه آماده کلنگ‌زنی است، برخی از این پروژه ها ملی است و برنامه‌ریزی برای حضور وزرا یا رییس جمهور در حال انجام است.

خانچی ادامه داد: طبق اطلاعات این سامانه، ۸۳۷ پروژه نیز در استان خوزستان آماده‌ بهره‌برداری است و انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف نسبت به بارگذاری پروژه‌های باقی مانده در این سامانه اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز گفت: برای معرفی پیشرفت‌های جمهوری اسلامی اقدامات زیادی انجام شده ولی مدل‌ها برای تبیین دستاوردهای انقلاب باید متناسب با سلیقه جامعه باشد زیرا جامعه دستخوش تغییرات و تفاوت در نگرش‌ها شده؛ باید محتوا را در بستری بارگذاری کنیم که به مقصد برسند.

محمد راضی جلالی افزود: بیشتر جوانان در بستر فضای مجازی سیر می‌کنند که باید از این موضوع بهترین بهره‌برداری را با محتوا و ادبیات مناسب انحام دهیم.

وی اظهارکرد: توسعه علمی و تکنولوژی کشور در همه عرصه‌ها باید برای جوانان نشان داده شود و به اصطلاح نیمه پر لیوان برای جوانان تشریح شود؛ مجموعه‌های صنعتی بسیار بزرگی در خوزستان وجود دارد و در حوزه‌های مختلف در منطقه سرآمد هستیم ولی این پیشرفت‌ها به اطلاع جوانان نمی‌رسد.

وی به پیشرفت‌های خوزستان در زمینه تولید، صادرات میوه و صیفی‌جات اشاره کرد و گفت: خوزستان برترین صادرکننده ماهیان گرمابی است و در تولید گندم رتبه نخست کشور را دارد که باید برای تبیین این پیشرفت‌ها نوآوری داشته باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز از دهه فجر به عنوان پرافتخارترین روزهای مردم یاد کرد و افزود: باید باشکوه ترین آیین‌ها در این دهه برگزار شود و همه پای کار باشند.

عبدالله افرازه شهاوند بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و گفت: کمیته های دهه فجر ظرف همین هفته در مرکز استان وشهرستان‌ها تشکیل شوند و طرح‌های ابتکاری و خاص مدنظر باشد.

وی بیان کرد: سلیقه جامعه و نسل جدید تغییر کرده که باید محتوای مناسب با سلیقه جوانان برای برنامه‌های دهه فجر تهیه شود و نگاه برنامه‌ها معطوف به امیدآفرینی و تبیین خدمات دولت و نظام باشد.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بر ضرورت تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: کمیته ها متناسب با جامعه مخاطب تولید محتوا کنند و از فرصت شعبانیه نیز برای برنامه‌های نشاط آفرین استفاده شود.

وی شعار دهه فجر امسال را ” دولت کار و فعالیت” اعلام کرد و ادامه داد: شورای اطلاع‌رسانی با موضوع برنامه‌های دهه فجر تشکیل و رسانه‌ها هم برای تولید محتوا پای کار باشند.

شهاوند گفت: اداره ارشاد برای اکران جشنواره فیلم فجر محتواهای مربوط به خدمات دولت آماده و منتشر کند. همچنین از ظرفیت شهرداری، راهداری و سایر ادارات برای فضاسازی شهری استفاده شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: روابط عمومی ادارات نیز در کانال های مختلف نسبت به اطلاع‌رسانی خدمات دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام کنند و خدمات جدیدی که آماده بهره‌برداری است با حضور شخصیت‌های ملی و استانی افتتاح یا کلنگ زنی شوند.

جزئیات انقلاب باید برای جوانان تشریح شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان نیز گفت: انقلاب اسلامی فرآیند اراده ملت است؛ هرچه از انقلاب فاصله می‌گیریم از جزییات وقایع انقلاب فاصله می‌گیریم و همین امر زمینه‌ساز تحریف می‌شود.

مهرداد نیکو افزود: اتفاقات بسیاری هنگام انقلاب رخ داده تا ۱۲ و ۲۲ بهمن شکل گرفته؛ جهاد تبیین جزییات وقایع انقلاب را تشریح کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اظهارکرد: شبکه‌های اجتماعی و شبهات رصد و برای جوانان شفافسازی شود ‌چرا که ابزار دهه ۶۰ یا ۷۰ برای جهاد تبیین کارایی ندارد.

مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان نیز گفت: تیم و تور رسانه‌ای از ابتدای دهه‌فجر تشکیل و کمیته پوشش خبری تمام برنامه‌های موردنظر را پوشش خواهند داد.

امیر طرفیانی افزود: طرح راویان پیشرفت نیز اجرا و دستاوردهای نظام برای اقشار مختلف بیان می‌شود.

وی اظهارکرد: زنگ پیشرفت در مدارس خوزستان به صدا در می‌آید و از افراد فعال در فضای مجازی نیز برای انتشار محتواهای تهیه شده استفاده خواهد شد.

وی از دستگاه های مختلف خواست تا پنجم بهمن‌ماه دستاوردهای نظام در حوزه محل فعالیت را اطلاع‌رسانی کنند تا نسبت به تبیین آنها اقدام شود.

طرفیانی افزود: نمایشگاه “خوزستان سرزمین فرصت‌ها” دستاوردهای نظام را از ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه با راه اندازی حدود ۴۰ غرفه به نمایش خواهد گذاشت.

مدیر کل کمیته امام خمینی خوزستان نیز برگزاری ۲۲بهمن مردمی را ضروری دانست و افزود: هر مجموعه‌ای هر مخاطبی که دارد باید مخاطبش را برای انتخابات پای کار بیاورد.

جمال شیبه افزود: به دستگاه‌هایی که زیرمجموعه کمیته امداد هستند تاکید می‌شود به مخاطبان خود برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن فراخوان بزنند و جهاد تبیین را با بیان دستاوردهای انقلاب عملی کنند.
وی اظهارکرد: احداث مسکن و تهیه لوازم زندگی، توزیع جهیزیه و حضور در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها با رویکرد اشتغال از جمله برنامه‌های کمیته امداد است.

مسوول کارگروه هیات های مذهبی ستاد دهه فجر نیز پیشنهاد کرد:پیشرفت‌های انقلاب توسط اقشار مختلف روایت شوند.

حجت الاسلام احسان فرد آقایی افزود: هیات‌های مذهبی که بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر هستند دستاوردهای انقلاب را برای مخاطبان خود تبیین خواهند کرد.

وی اظهارکرد: رهبران اجتماعی و انسان‌رسانه‌ها پیشرفت های انقلاب را برای دنبال کننده‌های خود روایت کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نیز مصیبت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را تسلیت و اظهار امیدواری کرد خدا ریشه ظلم و ستم را برکند.

حجت الاسلام علی قربانی با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد دهه فجر استان زیر نظر استاندار آغاز می‌شود افزود: حدود ۲۱ کارگروه در این خصوص تشکیل شده که متولی برنامه‌های دهه فجر هستند.

وی اظهارکرد: امسال به علت شرایط خاصی که وجود دارد راهپیمایی ۲۲ بهمن باید باشکوه بیشتری برگزار شود؛ دهه فجر یکی از فرصت‌های تجلی و حضور مردم و در واقع مقدمه‌ای برای حضورمردم در انتخابات است.

حجت الاسلام قربانی افزود: دفاع از انقلاب اسلامی، ارایه کارآمدی نظام، توجه به حضور حداکثری مردم در انتخابات از محورهای ستاد دهه فجر است که باید در کارگروه‌های مختلف موردتوجه قرار گیرد.