به گزارش خوزپرس از اهواز، علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در نشست هماهنگی مشترک برگزار کنگره ملی شهدا در خوزستان در سالن جلسات استانداری گفت: اقدامات خوبی تاکنون برای برگزاری کنگره ملی انجام شده و امید است تا روز کنگره نیز برنامه‌ها به خوبی پیش برود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ هزار شهید به عنوان الگو در خوزستان ثبت شده افزود: می توان زندگی هر یک از این شهدای والامقام را برای جامعه و به ویژه جوانان به صورت مستند، معرفی کنیم و برگزاری کنگره ملی یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای معرفی این شهدا است.

حسینی محراب خاطرنشان کرد: شهید ابراهیم هادی یکی از شهدایی است که به الگویی برای جوانان تبدیل شده و بی شک می توان الگوهای بیشتری معرفی کرد.

استاندار خوزستان گفت: باید اقدامات مناسب در راستای معرفی شهدا و برگزاری کنگره ها به یادگار بماند؛ در شهرهای استان باید فضای محیطی خوبی برای برگزاری کنگره ملی شهدا آماده شود.

وی بیان کرد: همچنین برای نامگذاری محلات، کوچه‌ها و خیابان‌های جدید به اسم شهدا نیاز است؛ روابط عمومی دستگاه‌ها نیز باید خود را برای این کنگره ملی آماده کنند.

حسینی محراب اضافه کرد: باید اقدامات لازم برای استقبال پرشور از این کنگره صورت گرفته و از ظرفیت جوانان و نوجوانان بسیجی برای میزبانی کنگره ملی بیشتر استفاده شود.

استاندار خوزستان بر ارتباط راهیان‌نور با کنگره و ساماندهی در یادمان‌ها تاکید کرد و گفت: باید در زمینه تردد شرکت‌کنندگان در کنگره نیز برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد.

وی یادآور شد: حوادث ویژه استان خوزستان در دوران دفاع مقدس باید برجسته شود که رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تاکید فراوان دارند.

 

چهار یادمان شهدا برای بازدید دانش آموزان پیش بینی شده است

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان نیز در زمینه میزبانی از راهیان‌نور گفت: برای استقبال از راهیان نور تمهیدات لازم اندیشیده شده و امید است دستگاه‌های متولی نیز در زمینه میزبانی شایسته و ارایه خدمات به راهیان نور تلاش کنند.

سردار حسن شاهوار پور اضافه کرد: چهره شهرها در مسیر راهیان نور باید به نوعی باشد که در شان استان شهید پرور باشد؛ چهار یادمان شهدا برای بازدید دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: همچنین باید از ظرفیت اردوگاه‌ها برای نمایش‌های شبانه و ارایه خدمات به کاروان‌های راهیان نور بیشتر از گذشته استفاده شود.

همچنین حجت الاسلام عبدالرضا رستگار مسئول کمیته طلاب و روحانیون کنگره ملی شهدا گفت: این کمیته بیش از یکصد مورد دیدار با خانواده شهدا را در دستور کار داشته و در تولید و محتوای رسانه ای نیز در زمینه چاپ کتاب و پوستر با موضوع دفاع مقدس اقدامات خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم این کمیته ساماندهی و جمع آوری اسامی شهدای روحانی و توزیع یک هزار بسته معیشتی میان مستمندان بود.

۷۰ هزار و ۵۸۷ دانش‌آموز به مناطق عملیاتی و یادمان ها اعزام شدند

سرهنگ ایمان ممبینی مسئول راهیان‌نور و گردشگری سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: مرحله اول راهیان‌نور دانش‌آموزی از ۱۵ اردیبهشت با حضور زائران کرمانشاه آغاز شد و در مجموع پنج هزار و ۶۸۶ نفر را به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

وی افزود: از یکم بهمن ماه سال جاری نیز مرحله دوم راهیان نور برای برادران پیش‌بینی شده است که تا ۶ اسفندماه نیز ادامه دارد.

مسئول راهیان‌نور دانش آموزی گفت: تاکنون ۸۰ هزار نفر از اقشار بسیجی به یادمان‌های مختلف استان اعزام شده‌اند و ۷۰ هزار و ۵۸۷ دانش‌آموز به مناطق عملیاتی و یادمان‌ها اعزام شدند.