اصغر رشوندی در نشست تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۷ آبان‌ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک در خوزستان، اظهار کرد: مردم برای استفاده یا عدم استفاده از این طرح مردد هستند و بیشتر تمایل به دریافت یارانه نقدی دارند تا اعتبار کالایی. از این رو استقبال در سراسر کشور از این طرح پایین است.

به گزارش خوزپرس به نقل از ایسنا، وی افزود: استان خوزستان جز استان‌های برتر کشور در زمینه اجرای این طرح است و استقبال از این طرح در خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌ها بسیار بهتر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به دلیل اینکه بخشی از خرید نقدی پرداخت می‌شود و همچنین به دلیل افزایش تدریجی قیمت‌ها و ثابت ماندن سهم اعتبار، مردم استقبال خوبی از این طرح ندارند اما استقبال در خوزستان نسبت به استان‌های دیگر بهتر است.

پیشنهاداتی برای افزایش استقبال از طرح کالابرگ الکترونیک

رشنودی با اشاره به ارائه پیشنهاداتی برای بالا رفتن استقبال مردم از این طرح عنوان کرد: دولت باید سهم هزینه نقدی که از سوی مردم برای خرید پرداخت می‌شود را کمتر و یارانه اعتباری را افزایش دهد. همچنین باید دامنه کالایی را افزایش دهد و بیشتر از ۱۱ کالا شامل این طرح شود تا شاهد افزایش استقبال و اجرای موفق‌تر این طرح در استان و به تبع آن در کشور باشیم.

وی افزود: ۲۲۳ هزار خانوار از طرح کالابرگ استفاده کرده‌اند که در این زمینه خوزستان در رتبه چهارم کشور قرار دارد. همچنین بیش از ۶۵۵ هزار تراکنش در بحث طرح کالابرگ الکترونیک در استان انجام شده که در این زمینه در رده سوم کشور قرار داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار از یک میلیون و ۶۵۰ هزار خانوار خوزستانی یارانه‌بگیر هستند، گفت: از کل جمعیت ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان، ۴ میلیون ۸۲۶ هزار و ۷۳۶ نفر یارانه بگیر هستند.

رشنودی در پایان خاطرنشان کرد: ماهانه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان یارانه به استان تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام