به گزارش خوزپرس به نقل از ایسنا، هاشمیه متقیان که امروز (هفتم آبان ماه) به همراه سایر دو و میدانی کاران خوزستانی شرکت کننده در بازی های پاراآسیایی وارد اهواز شد و مورد استقبال قرار گرفت، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد اما مسوولان برگزارکننده یکسری ضعف ها داشتند؛ به طور مثال برای حضور ما در کال روم یا استادیوم به خوبی راهنمایی صورت نمی گرفت و زبان انگلیسی هم بلد نبودند.

هاشمیه متقیان درباره پس گرفتن مدال طلایش در ماده F۵۶ پرتاب نیزه، عنوان کرد: من سر زمان مشخص شده در محل مسابقه حضور پیدا کردم و سرداور حضور من و دیگر ورزشکار ایرانی را در مسابقه تایید کرد و مسابقه هم انجام شد و حتی رکورد پاراآسیایی را در ماده و کلاس خودم ارتقا دادم.

چین قانون را زیر پا گذاشت

دارنده مدال طلای پرتاب نیزه پارالمپیک توکیو افزود: اما موقع اهدای مدال به من گفته شد که چین اعتراض کرده است که شما به موقع در کال روم نبودید و سرداور نباید به شما اجازه کار می داد. تیم چین از نفوذ خود استفاده کرد و قانون را زیر پا گذاشت و رقیب من که اهل کشور چین بود و سوم شد توانست من و دیگر نماینده ایران را که اول و دوم شده بودیم، کنار بگذارد و خودش قهرمان شود.

وی تاکید کرد: دقیقا با بی عدالتی مدال من و دیگر ورزشکار ایرانی پس گرفته شد.

متقیان در واکنش به این که با گذشت چند روز از این اتفاق، همچنان با اشک در چشم و بغض صحبت می کند، گفت: من خیلی داغون شدم چون چنین قانونی نداریم که ورزشکار وارد کال روم شده و مسابقه هم برگزار شود و از او تست دوپینگ نیز گرفته و حکم قهرمانی اش صادر شود و بعد بگویند فلان تیم اعتراض کرده است و مدال تان پس گرفته می شود. مگر چنین چیزی را داریم؟

به پس گرفتن طلایم خوشبینم

وی عنوان کرد: کمیته ملی پارالمپیک پیگیر این موضوع است و به فدراسیون جهانی اعتراض کرده است و قرار است مسئولان مربوطه در دادگاه تجدیدنظر بررسی کنند. من به این که مدال طلایم را پس بگیرم و یکسری اتفاقات خوب رقم بخورد، امیدوار و خوشبین هستم.

انتهای پیام