به گزارش خوزپرس از اهواز، محمدرضا کرمی نژاد در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای حذف ورود فاضلاب به رودخانه کارون در مقطع اهواز اظهار کرد: در حال حاضر در ۲۴ نقطه فاضلاب وارد رودخانه کارون می‌شود. ۶ نقطه‌ای که فاضلاب از منطقه ملی‌راه وارد رودخانه کارون می‌شود با توجه به اقدامات انجام‌شده تا تیرماه جمع‌آوری و دیگر فاضلاب از آن ۶ نقطه وارد کارون نخواهد شد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و اقدامات در حال انجام تا پایان دی ماه ۱۰ نقطه ورودی فاضلاب به رودخانه کارون در اهواز حذف خواهد شد و تا پایان سال این عدد به ۱۲ نقطه در مقطع شرق اهواز خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: اگر کارها طبق روال انجام شود ۱۲ نقطه ورودی فاضلاب باقی می‌ماند که برای سال آینده خواهد بود و در سال آینده حذف می‌شوند.

کرمی نژاد با اشاره به ساخت ایستگاه‌های پمپاژ در اهواز عنوان کرد: در ساخت ایستگاه‌های پمپاژ، هدف جمع‌آوری فاضلاب در این ایستگاه‌ها نیست بلکه هدف از این ایستگاه‌ها انتقال فاضلاب از رودخانه به سمت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که ایستگاه‌های پمپاژی که در حال ساخت داریم به سرعت اجرایی شوند و در این زمینه نیازمند همکاری بیشتری از سوی شهرداری اهواز هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: هیچ مساله‌ای در بحث تامین اعتبار پروژه‌های در حال اجرای فاضلاب وجود ندارد و مهمترین مساله ما در خصوص مجوزها است که البته در این زمینه نیز اکنون همکاری خوبی شکل گرفته است تا کار با سرعت بیشتری پیش رود.