به گزارش خوزپرس از اهواز، حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهرستان بیان کرد: دولت کارهای زیر بنایی خوبی در حوزه اشتغال انجام داده اما نیاز به اقدامات مؤثرتری برای اشتغالزایی است.

وی با بیان اینکه اقدامات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای خوبی از سوی مسئولان کشور در حال انجام است، افزود: اثرات و برکات این اقدامات را به زودی در سفره‌های مردم خواهیم دید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهارکرد: یک‌میلیون هکتار زمین کشاورزی در یکی از کشورهای همسایه آمریکا قرار است در اختیار ایران برای تامین نهاده‌های دامی و گندم گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از مواد مخدر باید انجام شود، افزود: ۶۷ درصد خانواده‌ها طبق نظرسنجی‌ها دغدغه مواد مخدر دارند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه بیشترین میزان‌مصرف مواد مخدر از سن ۱۴ تا ۲۶ سالگی است، از خانواده‌ها و تمامی دستگاه‌های مربوطه خواست برای این گروه سنی برنامه ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید از مکان حضور فرزند خود و ارتباطات دوستی و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند آگاه باشند.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه پنجشنبه دیگر روز عید قربان است، اظهار کرد: نماز عید قربان هفته دیگر در مصلای اهواز برگزار می‌شود.

وی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه افزود: اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی این دستگاه انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر اینکه جشن‌های دهه ولایت باید باشکوه برگزار شوند، گفت: مساجد در هر مرحله باید برنامه‌های شاد برگزار کنند، فضاسازی استقبال از دهه ولایت درمساجد برعهده مساجد است و مردم و دستگاه‌های مختلف نیز کمک کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به استقامت همیشگی اقوام خوزستان در برابر استکبار بیان کرد: نمایشگاه خوبی درخصوص مقاومت قوم عرب خوزستان در برابر استکبار در اهواز برگزار شد.

وی با تاکید بر لزوم معرفی رشادت‌های اقوام‌مختلف به صورت تصویری و نوشتاری به مردم‌ افزود: لازم است برای معرفی تلاش‌های اقوام‌ مختلف استان در برابر دشمنان نمایشگاه برپا شود.

استکبار، برای فروپاشی خانواده در ایران برنامه ریزی کرده است

امام جمعه اهواز با بیان اینکه امروز استکبار برای فروپاشی خانواده در ایران برنامه ریزی کرده است، گفت: زن، محور خانواده است و دشمن تلاش دارد برای فروپاشی خانواده‌ها با اشاعه بی‌حجابی از زنان استفاده کند.

وی افزود: امروز در مناطق مختلف کشور افرادی هستند که ساعتی پنج دلار می‌گیرند تا زنان بی‌حجاب را در جامعه حاضر کنند؛ این افراد غافل هستند و فرهنگ ناب اسلام را نمی‌شناسند.

حجت الاسلام موسوی فرد تاکید کرد: مسئولان برای برخورد با بی‌حجابی در اماکن مختلف با جدیت ورود کنند و مردم نیز در مکان‌های تفریحی در ترویج حجاب اقدام کنند.