به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا، سیدعلی اکبر حسینی محراب روز سه شنبه در نشست شورای اطلاع رسانی خوزستان که در محل استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه مدیران باید در صحنه حضور پیدا کنند و بازدیدهای میدانی داشته باشند اظهارکرد: نشستن در ادارات و فاصله‌گیری از مردم به‌هیچ‌وجه زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

استاندار خوزستان گفت: بررسی ها نشان می دهد که اقدامات برخی از مدیران تنها در حد خوراک برای فضای مجازی است در صورتی که اثربخشی اقدامات و رضایتمندی مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه ما اصرار داریم کارها و خدمات انجام شده به صورت واقعی باشد افزود: عملکردهای اثربخش باید به آگاهی مردم برسد تا خدماتی که ارائه می شود را مورد قضاوت قرار دهند.

مدیران حق استفاده از امکانات بیت المال برای تبلیغ در انتخابات را ندارند

حسینی محراب گفت: شورای اطلاع رسانی استان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که هیچ مدیری اجازه فریب مردم و افکار عمومی را نداشته باشد. متاسفانه بعضی از مدیران به جای معرفی سیستم، به دنبال معرفی شخص هستند در حالی که نباید اجازه داد تا از امکانات بیت‌المال برای تبلیغ در انتخابات های سیاسی یا صنفی استفاده کنند.

وی ادامه داد: معمولا سرویس‌های اطلاعاتی در استان‌های مهم کشور و از جمله خوزستان، افراد دست نشانده‌ای دارند که برایشان مطلب می‌نویسند لذا انتظار داریم رسانه‌های دلسوز استان در مقابل، کار خنثی‌سازی را انجام دهند.

استاندار خوزستان گفت: بستر کار اطلاع‌رسانی تغییر کرده و باید از شیوه‌های مدرن اطلاع‌رسانی در جهت پیشبرد اهداف دولت استفاده کرد تا اثرگذاری کار بالاتر رود. اگرچه اکثر مردم از رسانه‌های رسمی استفاده می‌کنند اما نباید از فضای مجازی نیز غافل بود؛ به همین دلیل باید در این زمینه هوشیار باشیم.

حسینی محراب به ضرورت گردش خبری بین مدیران استان اشاره کرد و گفت: گاهی در یک اداره حتی معاونت‌ها از اخبار یکدیگر اطلاع ندارند که برای رفع این نقص می‌توان از ظرفیت‌های جدید اطلاع رسانی در بستر فضای مجازی بیش از پیش استفاده کرد. بی‌شک هم افزایی بین مدیران می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

مدیران دستگاه‌ها در بحث انعکاس اخبار از ایجاد رانت جلوگیری کنند

حسینی محراب گفت: مدیران استان به جای هزینه های گزافی که انجام می‌دهند، بهتر است برای انعکاس اخبار خود از رسانه‌های رسمی و معتبر دارای مخاطب استفاده کنند.

وی افزود: مدیران استان در بحث انعکاس اخبار از ایجاد رانت جلوگیری کنند همچنین لازم است که عملکرد دستگاه‌ها نسبت به سال قبل بررسی شود تا به بدنه دولت و بیت المال خسارت وارد نشود.

استاندار خوزستان به بررسی روزانه درگاه های اطلاع رسانی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: به‌روز رسانی تارنمای دستگاه های اطلاع رسانی موضوع مهمی است و باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا مخاطبان امکان بررسی داده ها و اخبار را به شکل بهتری داشته باشند.