به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا، علی اکبر حسینی محراب روز سه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان با اشاره به تحقق حدود ۵۱ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی در سال گذشته برای خوزستان افزود: ۲۰ هزار میلیارد ریال از عوارض صنایع نیز در سال جاری پرداخت شد که برای عمران روستایی و شهرهای استان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: ارزش افزوده طبق قانون ۹ درصد گرفته می‌شود که به اشکال مختلف برای کارهای عمرانی و سایر خدمات در استان استفاده خواهد شد.

حسینی محراب درخصوص اثرات پرداخت عوارض آلایندگی و مسئولیت اجتماعی گفت: مردم درخصوص نوع و نحوه هزینه‌کرد عوارض ابهام دارند و افکارعمومی راضی نشده چون در برخی روستاها هنوز یک گام برداشته نشده است.

وی با اشاره به اینکه تغییر چهره شهر باید برای مردم ملموس باشد، افزود: این سوال برای مردم وجود دارد که اگر رقم هزینه عوارض آلایندگی بالا است پس چرا هیچ تغییری قابل مشاهده نیست که می‌توان دلیل آن را تخصیص نامناسب و اعمال نشدن نظارت کافی دانست.

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید برنامه بالادستی توسط شورای برنامه ریزی تهیه و به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداران اعلام شود تا تخصیص هزینه عوارض بر مبنای برنامه صورت گرفته و نقص‌ها و عقب ماندگی‌های استان برطرف شوند.

وی اضافه کرد: شورای برنامه ریزی باید نظارت جدی برعملکرد صنایع آلاینده در پرداخت عوارض داشته باشند تا درخصوص پرداخت درصدهای خود کوتاهی نکنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر استفاده از نظرات نخبگان و پیشکسوتان در توسعه استان گفت: این گروه باید فاکتورهای لازم برای پیشرفت استان و کمبودها و نبود برخی اختیارات بر سر راه پیشبرد امور را شناسایی و پیشنهادات خود را در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دهند تا بتوانیم گام‌های بلندی برداریم.

وی ادامه داد: طرح‌های ملی و اساسی استان نیز باید براساس سند آمایش سرزمین و توسعه استان بررسی و آسیب‌شناسی مناسب انجام شود که از طریق مشورت با نخبگان و پیشکسوتان به موفقیت‌های بیشتری دست می‌یابیم.

حسینی محراب اظهارکرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با مجوز ۱۴ طرح سرمایه گذاری در صنایع کشاورزی و پرورش دام موافقت کرده است که این اقدام باعث تولید و اشتغال بیشتر در استان می‌شود.