به گزارش  خوزپرس به نقل از خبرگزاری فارس در اهواز، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان امروز در بازدید مرکز مانیتورینگ رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به وضعیت آبی استان با توجه به بارش‌های اخیر اظهار داشت: وضعیت آب امسال خوب است در حوزه سد کرخه نیز آب بر روی کشاورزان پائین دست باز شده است تا از آن بهره ببرند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کشاورزان آبیاری سنتی و غرق آبی را کنار بگذارند؛ افزود: کشاورزان مطمئن باشند تا هر مقداری که امکان اختصاص آب برای زراعت وجود داشته باشد را فراهم خواهیم کرد اما آن‌ها نیز باید نبود آب و کمبود حوضچه آب پشت سد را در نظر داشته باشند.

حسینی محراب ادامه داد: تکنولوژی جدید آبیاری زیر سطحی که وارد سامانه‌های آبرسانی کشور شده است؛ توسط جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق به کشاورزان توضیح داده شود و کشاورزان نیز مشاوره لازم را در این زمینه دریافت کنند.

وی ابراز داشت: آبیاری زیرسطحی بسیار به صرفه است و کشاورزان حدود ۲۵ تا ۳۰ سال می‌توانند از این روش استفاده کنند تا ضمن افزایش محصول از اسراف آب جلوگیری شود.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم با مطالعات جدیدی که در استانداری، سازمان آب و برق، جهاد کشاورزی، نیشکر در زمینه آبیاری زیرسطحی انجام شده است بتوانیم به سبک جدیدی از آبیاری و تولید بیشتر محصول برسیم.سد کرخه