به گزارش خوزپرس از اهواز، دکتر رضا گنجی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: داروخانه های امام سجاد در بیمارستان گلستان، امام صادق (ع) در منطقه کمپلو و داروخانه امام صادق (ع) واقع در خیابان زاویه اهواز به تعداد کافی واکسن آنفلوآنزا دارند ۱من اینکه این واکسن در داروخانه های بخش خصوصی هم موجود است.

وی افزود: واکسن هایی که در سطح بازار وجود دارد از نوع ایرانی و خارجی است. قیمت واکسن ایرانی حدود ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال بوده و نوع خارجی آن ارزان تر است ضمن اینکه یک شرکت دارویی داخلی اعلام کرده می تواند به هر تعدادی این نوع واکسن را بین داروخانه ها توزیع کند اما چون قیمت این واکسن بالا است تقاضا در داروخانه ها کم است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: قبلا چون قیمت واکسن آنفلوآنزا ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار ریال بود همه اعضای خانواده این واکسن را تزریق می کردند اما اکنون داروخانه ها  در حد بسیار کم این واکسن را تهیه می کنند.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود سُرُم در خوزستان وجود ندارد افزود: با توجه به مصرف بی رویه سرم و همچنین موج بیماری کووید ۱۹، در شهریورماه میزان سرم کشور کم شد اما الان شرایط بهتر شده است.

گنجی گفت: در بخش بستری بیمارستان ها در خوزستان مشکلی از لحاظ کمبود سُرُم نداریم و تنها در بخش سرپایی کمی مشکل وجود دارد. با توجه به اینکه خریدها نقدی است برخی از داروخانه ها توانایی خرید نقدی سُرُم را ندارند از طرفی شرکت های بیمه با تاخیر پول داروخانه ها را پرداخت می کنند به همین دلیل برخی از داروخانه ها تمایلی به آوردن سُرُم ندارند.

وی افزود: کمبود سُرُم کشوری است ولی ما این مشکل در خوزستان مدیریت شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص وضعیت دارو در استان گفت: وضعیت آنتی بیوتیک هایی که برای کودکان استفاده می شود مثل شربت های آزیترومایسین و سفکسیم خیلی مساعد نیست و تا الان قطره چکانی این موضوع را مدیریت کردیم البته قرار بود در مهرماه گشایشی ایجاد شود که امیدوارم وضعیت بهتر شود.

وی افزود: هر کسی که آبریزش بینی داشت نباید سریع آنتی بیوتیک استفاده کند. سرماخوردگی یک بیماری ویروسی است که خود به خود خوب می شود. بسیاری از مردم بدون اینکه به پزشک مراجعه کنند به داروخانه مراجعه کرده و درخواست آنتی بیوتیک می کنند که درست نیست.

در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان های استان در حالت آبی کرونایی هستند.