به گزارش خوزپرس به نقل از خبرنگار ایرنا آیت اله عباس کعبی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر بیان کرد : ما به وعده الهی مبنی بر پیروزی قطعی یقین داریم و کمک الهی هم همراه ما خواهد بود .

وی ادامه داد : هم مسئولان وظیفه سنگینی در قبال این اغتشاشات بر عهده دارند و هم ملت ، ملت قوی ظاهر شده و انتظار می رود متناسب با حجم اغتشاشات همچنان در سنگرها ، مساجد ، ادارات و مدارس قوی عمل کند و همچنین در کنار پلیس و نیروهای بسیج در صحنه حاضر باشد .

آیت اله کعبی افزود : ملت همیشه پیشتاز است و نباید باعجله تصمیم گرفت ، قطعا ملت ایران در مقابل افراد بی بصیرتی که  هم سو با دشمن شدند ساکت نخواهد ماند.

تا آخرین نفس پای آرمانهای شهدا خواهیم ایستاد

خطیب جمعه اهواز در ادامه ضمن قدردانی از اقوام مختلف خوزستان برای همراهی نکردن با اغتشاش گران  گفت :  مردم خوزستان و اقوام خوزستانی با اقدام به موقع خود و عدم حضور در اغتشاشات عملکرد شاخصی داشته  و ثابت شد اغتشاشگران نخواهند توانست در آرامش خوزستان تاثیر گذار باشند .

آیت اله کعبی با بیان اینکه تا آخرین نفس پای آرمانهای شهدا خواهیم ایستاد ، افزود : عشایر و مردم خوزستان نسبت به ناموس و حجاب حساس هستند و همین عامل باعث شد تا با  اغتشاشگران همراهی نکنند.

وی با تشکر از شورای تامین استان خوزستان ، استاندار ،  جامعه اطلاعاتی ،  پلیس ، بسیج ، سپاه و نیروی انتظامی گفت: همه نیروها در این اغتشاشات به خوبی عمل کردند .

خطیب جمعه اهواز  همچنین با بیان اینکه آمریکا در این اغتشاشات اهدافی را دنبال می کند ادامه داد : بحران سازی اجتماعی ، افزایش دست انداز ها ، قطبی سازی و افزایش فضای امنیتی ، شکاف قومیتی ، خشونت و تلاش برای ایجاد رعب و ترس میان مردم و سناریوی تکراری کشته سازی از دسیسه های امریکا در این اغتشاشات است.

آیت اله کعبی خاطر نشان کرد : دشمن برنامه ریزی کرده تا با  کمک منافقین ،  سلطنت طلب ها  و سایر گروهای معاند عملیات نظامی علیه ایران انجام دهد ولی با قدرت نیروهای مسلح و آگاه ایران ، پایگاه دشمنان منهدم شد.

وی بابیان اینکه سلسله پیروزی های نظام مقدس جمهوری اسلامی در داخل و خارج  با حضور دولت سیزدهم تداوم خواهد داشت ، تصریح کرد : امروز قدرت نوظهور ایران اسلامی به عنوان قدرت بین المللی به برکت امام (ره) ، شهدا و رهبر انقلاب اسلامی درحال شکل گیری است ، اقتدار ایران اسلامی باهمت دولت سیزدهم ادامه دارد و آمریکا نمی تواند مسیر پیشرفت را متوقف کند و قطعا شکست خواهد خورد .

ضرورت ایجاد هلدینگ های تعاونی در خوزستان

خطیب جمعه اهواز در ادامه  با اشاره به مکاتبه ای که با ریاست جمهور داشته اظهار کرد : طی نامه ای درخواست پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی از طریق بانک مرکزی داده شد تا هلدینگ های تعاونی در استان خوزستان شکل گرفته و اشتغالزایی شود .

وی در ادامه به تشریح اقدامات دولت پرداخت و گفت : واگذاری زمین رایگان برای ساخت میلیون‌ها خانه برای مردم ، تقویت پول ملی ، مقابله با مفسدان اقتصادی ، تحول بنیادین فرهنگی در آموزش و پرورش و تصویب طرح فضا سازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از برنامه هایی است که در حال اجرا در کشور است.

آیت الله کعبی در ادامه وظیفه مدیران ، مسئولان ارشد نظام ، قوای سه گانه ، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیران استانها را  مردمی سازی اقتصاد و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی در راستال اشتغالزایی به خصوص در استان خوزستان که از ظرفیت بالایی برخوردار است عنوان کرد.