به گزارش خوزپرس از اهواز، علیرضا رزم‌حسینی در آیین افتتاح فاز اول کارخانه پارس کیمیا کلر خوزستان که امروز (۱۲ بهمن‌ماه) در شوشتر برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این پروژه منطبق با بند ۱۳ و ۱۹ سیاست اقتصاد مقاومتی است. در این دو بند، به فعالیت در حوزه صنایع، ارزش افزوده صنعتی و صادرات کالاها اشاره شده است که خوشبختانه سرمایه‌گذاران با روش‌های به روز موفق شدند در این زمینه اقدام و پارک کلر را با فناوری خوبی ایجاد کنند.

وی افزود: سیاست وزارت صمت در حوزه صنعتی، افزایش ارزش افزوده صنعتی است و باید ارزش افزوده صادرات افزایش یابد.

رزم‌حسینی گفت: تاکنون در سراسر کشور یک هزار و ۲۰۰ پروژه که در کارخانجات، نیمه فعال و یا نیمه تعطیل شده بودند، در حال اجرا هستند که ۴۷ کارخانه از این تعداد در خوزستان قرار دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علی‌رغم تحریم‌ها، اکثر کارخانجات در دو سه شیفت کار می‌کنند و مدیریت در حوزه ثبت سفارش موجب شده ساخت داخل کارخانجات، دستاورد بزرگی در دوران تحریم باشد.

وی افزود: اگر صنعت فولاد، پتروشیمی و صادرات نبود، در دوران تحریم با مشکلاتی روبه‌رو می‌شدیم.

رزم‌حسینی بیان کرد: قطعا با شرایط جدیدی که ایجاد شده، حضور ‌سرمایه‌گذاران خارجی را در کشور خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های امید به کارآفرینی، زندگی، اشتغال و اقتصاد کشور، صدور گواهی تاسیس واحدهای صنعتی – تولیدی است؛ در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این شاخص در سطح کشور ۳۸ درصد و در خوزستان ۴۴ درصد افزایش یافته است. این موضوع نشان می‌دهد خوزستان در زمینه تولید، صادرات، نهضت ساخت تولید داخل و اشتغال و افزایش درآمد ملی آمادگی دارد.