به گزارش خوزپرس از اهواز، سهراب گیلانی در آیین افتتاح فاز اول کارخانه پارس کیمیا کلر خوزستان که امروز (۱۲ بهمن‌ماه) با حضور معاون اول رئیس جمهور در شوشتر برگزار شد، اظهار کرد: با افتتاح فاز اول این کارخانه امیدوارم با حمایت دولت، واحدهای پایین‌دستی نیز شکل بگیرد. در حال حاضر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حضور خوبی در شوشتر و گتوند دارند که اگر حمایت شوند، بخش زیادی از بیکاری و مشکلات اقتصادی حل خواهد شد و اکنون زمینه برای این کار فراهم است.

وی با اشاره به نیاز نمک برای فعالیت این کارخانه، افزود: نمک مورد نیاز برای فعالیت این کارخانه، پشت سد گتوند وجود دارد و با فناوری ساده به دست می‌آید. در این راستا با اولین سرمایه‌گذار صحبت شده و مقرر است با ایجاد یک شرکت از رودخانه شور عقیلی، که رودخانه‌ای شور است و وارد کارون می‌شود و محیط زیست را نیز به هم می‌ریزد، نمک گرفته شود.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان صفر تا صد تولید کلر را در شوشتر و گتوند انجام داد. در حال حاضر اعلام شده که فاز اول پارک کلر خوزستان افتتاح شده در حالی که زمانی می‌توانیم بگویم پارک کلر افتتاح شده که واحدهای پایین‌دستی آن نیز راه‌اندازی شوند.

گیلانی با اشاره به وجود واحدهای صنعتی بزرگ در شوشتر و گتوند گفت: یکی از این کارخانه‌ها، کارخانه لاستیک خوزستان است که تولید لاستیک در آن احیاء و تیوپ تولیدی آن به خارج از استان صادر شده و اکنون تیوپ تولیدی این کارخانه در کل کشور استفاده می‌شود.

وی افزود: در خصوص این واحد صنعتی با چینی‌ها صحبت شده که باید سریع در منطقه حضور پیدا کنند. اگر کارخانه لاستیک خوزستان به صورت کامل راه‌اندازی شود، منجر به اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲ هزار نفر خواهد شد. در مجموع، این کارخانه در سه فاز و در سه سال راه‌اندازی می‌شود و صددرصد خصوصی است.

گیلانی بیان کرد: کارخانه تولید کاغذ نیز تعطیل شده بود که اکنون در حال اورهال آن هستیم و باید متخصصان هندی در منطقه حضور پیدا کنند. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد این کارخانه آماده فعالیت است و باید کار تسریع شود؛ کاغذ تنها یکی از تولیدات این کارخانه است.

وی گفت: در مجموع، تکمیل زنجیره واحدهای پایین‌دستی، کاغذسازی شوشتر و شرکت تایر و لاستیک خوزستان باید انجام شود.

انتهای پیام