به گزارش خوزپرس از اهواز، صادق حقیقی پور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: عملیات اجرایی تکمیل شبکه و خطوط انتقال فاضلاب، عملیات تکمیل و اجرای ۱۰ هزار متر شبکه توزیع و بیش از ۴ هزار انشعاب خانگی آب بخشی از کوی شهدا و احداث مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی و ساختمان کلر زنی تاسیسات آبرسانی شهر حسینیه آغاز شد.

وی افزود: پروژه فاضلاب شهر اندیمشک به طول ۱۲۴ کیلومتر که بیش از ۳۴ کیلومتر شبکه اصلی و ۸۹ کیلومتر شبکه انشعابات در مناطق حاجی­وندان، رسالت و زیباشهر اجرایی می‌شود.

مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره به پروژه اصلاح شبکه آب مناطق اندیمشک بیان کرد: عملیات تکمیلی اجرای شبکه توزیع و انشعابات خانگی آب بخشی از کوی شهدا اندیمشک به طول ۱۰ کیلومتر اجرایی شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی مشترکان از اجرای طرح شکبه توزیع آب افزود: این پروژه در مدت زمان ۹ ماه اجرایی و بعد از بهره برداری ۴ هزار ۵۰۰ انشعاب قابلیت واگذاری دارد و در افق طرح ۲۵۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش از آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.

حقیقی پوربا اشاره  به پروژه فاضلاب در شهر اندیمشک تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۱۱ هزار فقره انشعاب فاضلاب قابلیت واگذاری خواهد داشت و بیش از ۴۰ هزار نفر از خدمات ارائه شده بهره مند می‌شوند.

اجرای پروژه‌ای با هدف کاهش آلودگی‌های محیط زیست

وی با اشاره به اصلاح شبکه فاضلاب در شهرستان اندیمشک گفت: پس از تکمیل این پروژه بیش از ۶۰ درصد اصلاح شبکه فاضلاب در شهرستان اندیمشک اجرایی و عمایات اجرایی تصفیه خانه این شهرستان نیز در دستور کار است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: این پروژه توسط پیمانکاران و مشاوران بومی خوزستان اجرایی می‌شود و در مدت زمان ۲۴ ماه مشترکان در این مناطق از خدمات آبفا خوزستان بهره مند می‌شوند.

مدیر عامل آبفا خوزستان خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی اصلاح شبکه فاضلاب اندیمشک بمنظور دفع بهداشتی فاضلاب، کاهش آلودگی‌های محیط زیست، کاهش آلودگی‌های آب‌های زیرزمینی، احیاء پساب‌ها با توجه به این شرایط اقلیمی و کم آبی کشور و با شاخص های مدرن محیط زیستی اجرایی می‌شود.

  احداث مخزن بتنی ۲ هزار مترمکعبی در شهر حسینیه اندیمشک

صادق حقیقی پور در ادامه با اشاره به پروژه‌های آبفا خوزستان در شهرستان اندیمشک تصریح کرد: علیات اجرایی احداث مخزن بتنی ۲۰۰۰ مترمکعبی، ساختمان نگهبانی و کلرزنی و اجرای محوطه سازی تاسیسات آبرسانی شهرحسینیه اندیمشک نیز آغاز شد.

وی افزود:اعتبار  این پروژه از محل اعتبارات عمرانی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال تامین شده  در مدت زمان ۱۰ ماه به بهربردای می رسد.

مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره به هدف این پروژه بیان کرد: این پروژه با هدف تامین و ذخیره سازی آب شرب شهر حسینیه اجرایی می‌شود و که در حال حاضر ۷۰۰ مشترک در این شهر از خدمات آبفا خوزستان بهره مند می‌شوند که با بهره‌برداری از این پروژه این مشترکان به هزار مشترک خواهد رسید و ۱۲ هزار نفر از خدمات ارائه شده بهرمند می‌شوند.

انتهای پیام/