به گزارش خوزپرس از اهواز، صادق حقیقی پور عصر امروز در جلسه با سرمایه‌گذاران کشور هلند، اظهار کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به خوزستان دارد و برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان نزدیک به ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: با توجه به شرایط خشک‌سالی امسال و کاهش ۶۰ درصدی بارندگی امسال سیاست‌های جدیدی برای تأمین آب در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرعامل آبفا خوزستان بیان کرد: بسیاری از شهرهای ما در خوزستان در نوار ساحلی قرار دارند و اکثر شهرها فاصله نزدیکی با دریا دارند و در تلاش هستیم از این ظرفیت برای تأمین آب شرب باکیفیت استفاده کنیم.

حقیقی پور تصریح کرد: یکی از تفاهم‌نامه‌های مطرح‌شده شرکت آبفا خوزستان با سرمایه‌گذاران هلندی تأمین آب شهرهای بندر امام، ماهشهر و هندیجان از منابع آبی دریا است.

وی با اشاره به مناقصه آب‌شیرین‌کن در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تأمین ۳۰ درصد آب شهرها از طریق آب دریا هستیم و با توجه به افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها و مشکلات شهرهای آبادان و خرمشهر در تلاش هستیم مناقصه این پروژه را انجام دهیم تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

سرمایه‌گذار هلندی در این جلسه اظهار کرد: ما ۱۱ شرکت بزرگ آب در کشور هلند داریم که این شرکت‌ها در کشور هلند اول و در دنیا رتبه سوم را دارند.

وی افزود: هلند در حال حاضر یکی از کشورهای مهم در صنایع آب است که کارشناسان خوبی درزمینهٔ کیفیت منابع آبی دارد.

سرمایه‌گذار هلندی بیان کرد: مشکل پساب‌های صنعتی در ۱۵ کشور دنیا وجود دارد که ما در حال حاضر این تکنولوژی برای تصفیه پساب‌های صنعتی در اختیارداریم.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به نگاه دولت به خوزستان اظهار کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به خوزستان دارد و در بحث جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری اقدامات خوبی انجام‌شده است.

حقیقی پور با اشاره به مطالعات پروژه‌های فاضلاب شهرهای ایذه و مسجدسلیمان تصریح کرد: شهرهای مسجدسلیمان و ایذه مشکلاتی درزمینهٔ فاضلاب دارند که مطالعات اجرایی این پروژه‌ها انجام‌شده است و با برنامه‌ریزی برای احداث شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه‌های این دو شهر مناقصه انجام عملیات اجرایی آن آغاز شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و ۴۵۰ کیلومتر شبکه آب، ۵ تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب با ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز توسط آبفا خوزستان در حال انجام و ۵ تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب دیگر در مرحله مناقصه است.

انتهای پیام/