به گزارش خوزپرس از اهواز،  علی حسین حسین زاده در دیدار با مجموعه خبرنگاران ایرنا به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: بخشی از این این طرح ها در حوزه آسیب های اجتماعی و شامل اورژانس اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر، تقویت تشکل های مردم نهاد، گسترش آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق محروم، گسترش دانشگاه علمی کاربردی و… است که از ابتدای امسال آغاز شده است.
وی افزود: برخی از این طرح ها شامل احداث از جمله احداث زمینهای ورزشی کوچک در مناطق محروم و سازماندهی و شناسنامه دار کردن تیم های ورزشی و برگزاری مسابقات در این مناطق بوده و طرح هایی است که مشارکت اهالی را افزایش می دهد.
به گفته وی، زمین های ورزشی محلی تا مهر ماه امسال به بهره برداری می رسد.
حسین زاده با تاکید بر ارتقای سطح فعالیت های اجتماعی در استان گفت: جلسات متعددی با اساتید دانشگاه داشتیم وسعی شده که بعد از توقف و رکود ایجاد شده در این حوزه، گام های مثبتی برداشته شود.
وی اظهار کرد: گزارش کاملی از خوزستان اسفند ماه گذشته در شورای اجتماعی کشور ارائه شد که منجر به توجه بیشتر به این حوزه ها و گذراندن مصوباتی در این شورا در راستای کاهش و یا متوقف کردن آسیب ها در استان شد.
این عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: مدعی نیستیم که همه مشکلات حل شده و وضعیت ایده آل است، اما معتقدم حرکت در جهت کاهش آغاز شده و مطمئن هستم با یک نگاه کارشناسی و ارتباط با دانشگاه ها کار دنبال می شود.
وی اظهار کرد: در درگیری پتک جدا از پیگیری های حوزه های امنیتی که در این دوسه سال دنبال شده یک کمیته متشکل از صاحب نظران دانشگاهی برای بررسی علمی این رویداد تعیین شد تابه تحقق صلح و آشتی در منطقه کمک کنند زیرا معتقد هستیم که درگیری و نزاع نیز جزئی از آسیب های اجتماعی استان است و باید با رویکرد کارشناسی وعلمی با آنها برخورد شود.
حسین زاده گفت: هدفم این است پیگیری مسائل حوزه سیاسی اجتماعی را از منظر علمی و کارشناسی در استانداری نهادینه کنم بر همین اساس از تعدادی از اساتید دانشگاه برای کمک به حل مسائل حوزه اجتماعی دعوت شده است تا مشکلات به صورت عمقی بررسی و راهکار آنها اجرا شود.

*احتمال تغییر فرمانداران خوزستان
معاون استاندار خوزستان با تایید ضمنی در تغییر فرمانداران استان در دولت جدید اظهار کرد: خوزستان در فرصت چهار ساله در دولت جدید، نیاز دارد که تلفیقی از تجربه و نوآوری و جوانگرایی را در حوزه مدیریت تجربه کند.
وی افزود: به رغم زحماتی که همه مسئولان در استان متحمل می شوند اما دمیدن روح تازه و نیروی جدید به بدنه اجرایی، در شرایطی که برنامه ها و اعتبارات سال ۹۶ و برنامه ششم ابلاغ شده، می تواند به آهنگ توسعه در استان شتاب بیشتری دهد.
حسین زاده همچنین درباره تجمع های متعدد کارگری در روزهای اخیر در استان اظهار کرد: شورای کارگری استان امروز برای رسیدگی به مشکلات کارگری تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه برخی از مشکلات کارگری سابقه دیرینه در استان دارد و به سال های گذشته بازمی گردد افزود: در هیچ دوره ای شاهد این تعداد تجمع در مقابل استانداری نبودیم اما در هیچکدام از این تجمع ها برخوردهای خشونت آمیز با تجمع کنندگان صورت نگرفته که نشان دهنده مدارا با معترضان است.
حسین زاده درباره برخورد با تعدادی از کارگران تجمع کننده در روزهای اخیر، اضافه کرد: مردم می توانند در مسائل صنفی مطالب خود را عنوان کنند اما در طرح مطالبات باید قوانین هم رعایت شود و باید شیوه مدنی و قانونی برای پیگیری مطالبات خود دنبال کنند.

منبع: ایرنا