به گزارش خوزپرس از اهواز، یوسف علیدادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: معیار سنجش این رتبه بر اساس امتحان نهایی سوم متوسطه محاسبه می شود و شهرستان گتوند امسال نیز همانند سال های۹۳ ،۹۴ و ۹۵ رتبه اول آموزشی خوزستان را با درصد قبولی ۹۴،۲۱ صدم برای چهارمین سال پیاپی کسب کرد.
وی همچنین به رتبه برترشهرستان گتوند در میانگین نمرات در استان خوزستان اشاره کرد و افزود:شهرستان گتوند در میانگین نمرات با نمره ۱۲،۹۷ صدم رتبه برتر دوم را در استان کسب کرد.
مدیر آموزش و پرورش گتوند یاد آور شد: این شهرستان در سال های ۹۴،۹۳ و ۹۵ علاوه بر درصد قبولی درمیانگین قبولی نیز رتبه اول در استان را کسب نمود.
علیدادی کسب این موفقیت را حاصل تلاش شبانه روزی شورای پشتیبانی آموزش و پرورش، دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد: در سال های آینده نیز تمام توان خود را بکار خواهیم بست تا این عنوان برای شهرستان گتوند بدست آید.
دبیر شورای پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان گتوند همچنین افزود: دانش آموزان این شهرستان علاوه بر کسب رتبه های علمی در دیگر زمینه ها نیز پیشتاز هستند و برای شهرستان افتخار آفرینی کردند.
علیدادی گفت: کسب رتبه های متعدد در مسابقات قرآن ، عترت و نهج البلاغه و همچنین کسب عنوان های جهانی ، کشوری و استانی در مسابقات ورزشی دانش آموزان و کسب رتبه های برتر کنکور از دیگر عنوان های هستند که دانش آموزان شهرستان بدست آورده اند.
شهرستان گتوند حدود ۱۱هزار و۵۰۰دانش آموز شهری و روستایی و یکهزار و ۶۰۰ دانش آموز عشایری دارد.
شهرستان گتوند با ۷۴ هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده که دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهرگتوند،صالح شهر،ترکالکی، جنت مکان ، سماله و نیز ۴۵ روستا است.