به گزارش خوزپرس از شوشتر، حجت‌الاسلام و‌المسلمین شکراله سلیمانی صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دفتر امام جمعه شوشتر برگزار شد.

شکر الله سلیمانی در جمع مسئولان شهرستان درباره اهمیت نماز جمعه اظهار کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری نماز جمعه یک قرارگاه شامل قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است.

وی با اشاره به اینکه ما نباید از تعبیر قرارگاه وحشت کنیم افزود: قرارگاه جزو تعبیرات و اصطلاحات مربوط به جنگ، مبارزه و… است، لذا این جنگ وجود دارد و بر ما تحمیل شده با این تفاوت که جنگ نظامی نیست بلکه جنگ معنوی، اعتقادی و ایمانی است.

امام جمعه شهرستان شوشتر تصریح کرد: همچنان که در دفاع مقدس هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند اکنون هم در چنین جهادی هستیم به‌طوری‌که به ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت مردم ما حمله و ویروس‌های خطرناک معنوی را در میان ما پراکنده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این حمله‌ها یک قرارگاه لازم دارد گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری؛ نماز جمعه یکی از مهم‌ترین قرارگاه‌هاست و فرمانده قرارگاه نماز جمعه، شخص امام جمعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهر برشمرد و تاکید کرد: نماز جمعه محلی است که آنجا هدایت‌گری صورت می‌گیرد و این صرفا هدایت‌گری سیاسی نیست بلکه هدایت‌گری سیاسی و فرهنگی است.

وی پایگاه‌های هدایت و رهبری مردم در سراسر کشور را ائمه جمعه دانست و بیان داشت: اگر امامت جمعه، این دستگاه و نمازهای جمعه از انقلاب گرفته شود یقینا لطمه‌ای سخت به انقلاب خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلیمن شکرا… سلیمانی افزود:متاسفانه یکی از مشکلاتی که شوشتر را عقب نگه داشته حضور کم رنگ مسئولان در شهر است که یا باید حضورشان را بیشتر کنند یا این سمت را به شخص دیگری واگذار کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشترادامه داد:جالب است اگر قرار باشد مقام مافوقی در یک روز تعطیل در شهرستان حضور پیدا کند مدیران همه حضور پیدا می کنند اما وقتی بحث نماز جمعه باشد بعضی از مدیران در ۵۲نمازجمعه سال حتی در یک نماز هم شرکت نمی کنند.

وی گفت:اگر شخصی مسئولیتی در شهرستان شوشتر بپذیرد باید در نماز جمعه حضور داشته باشد که مشکلات مردم به وی منتقل شود.

امام جمعه شوشتر خاطر نشان کرد: : نماد نماز جمعه فقط اقامه نماز نیست، قانون برای امام جمعه غیر از اقامه نماز امورات دیگری معین کرده که برای انجام آنها حمایت و همکاری فکری، نیروی انسانی، مالی و تبلیغاتی مسئولان و دستگاه‌های شهرستان با ستاد نماز جمعه لازم است.