مدیریت خدمات ترابری و پشتیبانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اعزام کارکنان متخصص و تجهیزات و ماشین آلات ترابری نقشی مهم در عملیات کنترل نشت نفت در سه راه فرودگاه اهواز ایفا کرد.

به گزارش خوزپرس . به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، حادثه نشت نفت از خط لوله ۲۰ اینچ لب سفید به اهواز، بامداد جمعه دوم تیرماه به وقوع پیوست که گروه ها و دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز از عملیات سبک، سنگین و ماشین آلات مدیریت ترابری در کمترین زمان ممکن به محل اعزام شدند.

پس از گزارش حادثه، گروه اول دستگاه ها شامل لودر و بیل مکانیکی با در نظر گرفتن مقررات ایمنی به سرعت به محل اعزام و پس از بررسی دقیق و برآوردهای صورت گرفته گروه های دیگری از ماشین آلات و کارکنان نیز در چند نوبت اعزام و به کار گرفته شدند.

گروه های عملیاتی ترابری که از دقایق نخست حادثه در محل حضور داشتند ضمن مشارکت در عملیات کنترل نفت ریزی، ترمیم و ایمن سازی خط لوله، اقدام به پاکسازی محل نموده و آخرین گروهی بودند که محل را ترک کردند.

در مدت عملیات، تعداد ۱۴۲ نفر به عنوان مسئول، هماهنگ کننده، اپراتور و پشتیبانی دستگاه ها و تعمیرات به صورت مستمر به محل اعزام شده و فعالیت داشتند.

تجهیزات مورد استفاده نیز شامل بیل مکانیکی، لودر، بلدوزر، تانکر آب، سپتیک، کشنده، کمپرسی، تانکر گل روغنی، تانکر حمل سوخت و خودروی سواری برای اسکورت و همیار پلیس به مدت ۱۲۸ دستگاه/روز بوده است.