شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با ظرفیت تولید بیش از ۶۵۰ هزار بشکه در روز بهره‌برداری از میدان­های پراکنده‌ای از جمله گچساران، بی‌بی‌حکیمه، سیاهمکان، رگ‌سفید، پازنان، منصورآباد و نرگسی را بر عهده دارد.

در کنار امر تولید، ایجاد بستری مناسب و  با نشاط برای کارکنان ازامور مهمی است که متولیان و دست اندرکاران امور ورزش این شرکت با در اختیار قرار دادن امکانات ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی شرایط مساعدی را برای کارکنان و خانواده های آنان در زمینه ورزش همگانی و قهرمانی فراهم آورده اند.

 

حضور ۱۸ تیم این شرکت در لیگ های مختلف قهرمانی کشور و استان موجب شده تا ورزش شرکت نفت و گا گچساران در سطح کشور و حتی آسیا حرفهای زیادی را برای گفتن داشته باشد. به همین منظور گفتگویی را با آقای ابوالحسن غلامی جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس و رییس امور ورزش قهرمانی شرکت نفت و گاز گچساران ترتیب داده ایم که ماحصل آن در ادامه می آید:

 

 

  اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در ورزش قهرمانی نفت و گاز گچساران

 

رییس ورزش قهرمانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در ابتدای این گفتگو اظهار داشت:  هم اکنون  ۱۸ تیم این شرکت در رده های مختلف لیگ برتر باشگاههای کشور، لیگ دسته اول، لیگ دسته دوم باشگاههای کشور و در سطح استان فعالیت دارند و همین امر باعث اشتغال ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان گچساران شده است که این امر علاوه بر این میزان اشتغالزایی، با توجه به شرایط سخت آب و هوایی بار فرهنگی و معنوی را نیز در پی دارد.

 

شرکت نفت و گاز گچساران با دارا بودن ۶۶۰۰ کیلومتر لوله نفت و گاز و قرار گرفتن این حجم از تاسیسات در محیط زندگی مردم به نوعی شایسته خدمات شایانی هستند و از انجایی که خدمت به محرومان در اولویت کارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست می طلبد که مسئولین و دست اندرکاران نسبت به خدمات رسانی به مرد این شهر و امور ورزش این شهرستان نقش اساسی ایفا کنند.

لازم به یادآوری است که هزینه های این ۱۸ تیم در لیگ های مختلف کشور، به اندازه یک تیم فوتبال که در سطح اول کشور بازی می کند، نیست.

 

۹۳ درصد از تیمها و بازیکنان نفت و گاز گچساران را افراد بومی تشکیل می دهند

 

ابوالحسن غلامی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون از ۱۸ تیم این شرکت ۹۳ درصد بازیکنانش را افراد بومی تشکیل می دهند که این آمار در سطح وزارت نفت بی سابقه و در سطح کشور کم نظیر است.

 

و ی افزود:استفاده از کارکنان و فرزندان آنها و همچنین بازیکنان بومی استان و شهرستان، از مهمترین عوامل موفقیت تیمهای ورزشی این شرکت در رقابتهای قهرمانی کشور محسوب می شود.

 

 

عملکرد تیمهای ورزشی در سال اخیر بسیار مطلوب بوده است

 

وی در ادامه یادآورشد: درمجموع  در فصل ۹۶-۹۵ عملکرد تیمهای ورزشی مطلوب بوده و روند رو به رشدی نسبت به فصل گذشته داشته اند، تیم واترپلو پس از چند سال با ترکیبی از جوانان بومی موفق به حضور در جمع چهار تیم مرحله پایانی لیگ برتر باشگاههای کشورشد، تیم پینگ پنگ بزرگسالان نیز جزء سه تیم برتر کشور شد، هندبال عنوان نایب قهرمان لیگ برتر شد، تیم پینگ پنگ در رده سنی نوجوانان جزء سه تیم برتر کشور شد، والیبال جانبازان و معلولان نیز عنوان قهرمانی مسابقات دسته اول باشگاههای کشور را به خود اختاصاص داد، در رشته فوتبال نیز تیم نفت و گاز گچساران در مرحله حذفی موفق ظاهر شد و با شکست دادن تیمهای بزرگی مانند فولاد و استقلال خوزستان به جمع ۸ تیم برتر کشور راه یافت.

فوتبال نوجوانان نیز یکی از تیمهای خوب در مسابقات قهرمانی کشور بوده است.

 

در مجموع بیش از ۲۰ بازیکن را در رشته های مختلف به تیمهای ملی تحویل داده ایم و با این تفاصیل پیشرفت تیمهای ورزشی نفت گچساران در سطح کشور کاملا محسوس است.

 

 

اولویت های ورزش نفت و گاز گچساران در سال جاری

 

برگزاری جشنواره استعداد یابی برای فرزندان کارکنان و مردم منطقه که با اجرای این طرح در صدد هستیم تا با شناسایی استعدادها سرمایه گذاری مطلوبی را برای ورزش اقایان و بانوان این شرکت فراهم آوریم.

 

در رشته های مختلف و همچنین شنا، واترپلو و فوتبال برنامه ریزی های متعددی انجام داده ایم که امیدواریم طی فصل آتی، ثمره اش را ببینیم.

 

در مجموع فضا را برای پیشرفت جوانان این دیار فراهم می کنیم.

 

همچنین حضور تیم هندبال نفت و گاز گچساران در جام باشگاههای آسیا نقطه عطفی است که امیدواریم با مساعدت مسئولین شرکت نفت و گاز گچساران، مدیریت باشگاه فرهنگی ورزشی مناطق نفتخیزجنوب و سایر دست اندرکاران مربوطه بتوانیم نماینده شایسته ای برای کشورعزیزمان ایران در جام باشگاههای آسیا باشیم.

 

مهمترین برنامه های سال جاری

 

بر اساس سیاست ها و مصوبات باشگاه فرهنگی ورزشی مناطق نفتخیزجنوب و شرکت ملی نفت در وزارت نفت در این راستا فعالیت های سال ۱۳۹۶ آغاز شده که برنامه داریم با اتکا به منابع انسانی منطقه امان که شامل خانواده ها،همشهریان و هم استانیهایمان می شود و با اتکا به امکانات موجود و منابع مالی مصوب باز هم با نگاهی فرهنگی و در چارچوب مقررات و توجه بیشتر با توجه به سرمایه های شرکت مردم منطقه تیمهای ورزشی را روانه مسابقات کنیم و انشاالله شاهد روزهای بهتری نسبت به گذشته باشیم.

 

 

افقی روشن پیش روی ورزش قهرمانی شرکت نفت و گاز گچساران

 

ابوالحسن غلامی در بخش دیگری از این گفتگو افق پیش روی ورزش شرکت نفت و گاز گچساران را روشن ارزیابی کرد و گفت: با بهینه سازی امکانات و با توجه به منابع منالی می توانیم کاری کنیم که خانواده ها مطمئن تر و سالم تر زندگی کنند و فرزندانشان نسبت به آینده امیدوار تر باشند،

کارکنانی که در هوای گرم و طاقت فرسای تابستان و سرمای سوزناک زمستان به امر تولید اشتغال دارند، تنها دلخوشی اشان به فرزندانشان است و حوزه ورزش می تواند در زمینه اطمینان و سلامت روح و روان بچه هایشان موثر باشد.

 

درخواست از مقام عالی وزارت: صدور مجوز برای تبدیل سهیمه شرکتی به شرکتی و بومی

 

غلامی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: با توجه به کاهش میانگین سنی کارکنان صنعت نفت طی سالهای اخیر و میانگین سنی  ۸ تا ۱۲ فرزندان کارکنان و عدم شرایط سنی برای حضور در تیمهای نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان، طی ۲ سال اخیر مکاتباتی در زمینه تبدیل سهیمه فرزندان کارکنان به سهمیه شرکتی بومی بمنظور استفاده اهالی شرکتهای بهره بردار گچساران ، مسجدسلیمان و آغاجاری به مقام عالی وزارات و دست اندکاران ورزش صنعت نفت داده شده که امیدواریم با پذیرش این درخواست، موجب دلگرمی هرچه بیشتر اهالی مناطق مذکور شوند.

 

رییس ورزش قهرمانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در پایان این گفتگو از مساعدتهای مهندس زنگنه ویز محترم نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران،مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران، رییس امور ورزش وزارت نفت، رییس امور ورزش شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل باشگاه ورزشی مناطق نفتخیزجنوب و کارکنان خدوم امور ورزش شرکت نفت و گاز گچساران که طی سال اخیر نهایت همکاری را با امر ورزش این شرکت داشتند، قدردانی و اظهار امیدواری کرد تا در سال جاری نیز همچون گذشته یاری گر امور ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران باشند.