قاسم فریسات در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در اهواز، اظهار کرد: کمتر فردی از خدمت مقدس سربازی، آن هم در ارتش و نیروی دریایی خاطرات خوب و به یاد ماندنی دارد و یکی از این افراد من هستم.

دونده خوزستانی و نایب قهرمان آسیا با بیان این که برخی از سربازی کوهی در برابر پیشرفت شان ساخته اند، اظهار کرد: به عنوان جوانی که ۲ سال در نیروی دریایی کوهک تهران خدمت سربازی خود را گذرانده است می گویم، گلایه از خدمت سربازی بهانه افرادی است که نمی خواهند دوران سربازی را بگذرانند یا کسانی که این دوره را می گذرانند ولی می گویند فایده ای برای ما نداشت و ۲ سال از زندگی عقب افتادیم. این ها همه کوه هایی هستند که خود این افراد برای خودشان از سربازی ساخته اند و واقعیت ندارد.
وی افزود: ابتدای حضورم در خدمت سربازی  بی مهری دیدم ولی اکنون در کنار منصور کشاورز قهرمان جودو، قهرمان نیروهای مسلح ایران چیزهای زیادی یاد گرفته ام و توانستم با کمک و حمایت افرادی از جمله کشاورز پیشرفت کنم و به بهترین جاها دست پیدا کنم.
دارنده مدال برنز دوی ۸۰۰ متر آسیا که روزهای پایانی خدمت اش را می گذراند، بیان کرد: می خواهم از دو عزیز، امیر هماهنگ نیروی دریایی امیر جعفر تهرانی قهرمان تنیس و رییس هماهنگ کننده کل نیروی دریایی ایران،  جهانیان داور سابق لیگ برتر فوتبال از پرنسل ورزش نیروی دریایی، فرماندهی پایگاه حیدری از مسئولان تنیس نیروی دریایی  مدنی لطفی نعیما تقدیر و تشکر کنم چرا که باعث پیشرفت و اعتماد به نفس بیشتری برای کسب درجات بالاتری در زندگی شخصی و ورزشی ام شدند.
فریسات خاطرنشان کرد: سربازی آن هم در نیروی دریایی یعنی عشق، یعنی اقتداری که اکنون مرزبانان آبی ما زبانزد دنیا هستند.
وی در پایان همچنین ازمردم شهرستان حمیدیه، نماینده های شورای این شهرستان، فرمانداری  و از شهرداری حمیدیه تشکر می کنم که همیشه به فکرم هستند.