رئیس شورای های حل و اختلاف استان خوزستان گفت: از استاندار و معاونین درخواست دیدار با اعضای شورای حل و اختلاف استان را داریم.

عباس زبیدی نیا در حاشیه نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه درگفت و گو با خبرنگار خوزپرس با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۴ هزار پرونده به شورا ها ورود پیدا کرده، اظهار کرد:  از این تعداد، بیش از ۱۲۱ هزار فقره پرونده در همین مدت مختومه شده اند.

وی افزود: باتوجه به تعداد پرونده های مختومه، میانگین مصالحه در استان ۳۴٫۴ بوده است و نسبت به میانگین کشوری که ۳۲ درصد است، بالاتر بوده ایم و این برگرفته از فرهنگ حاکم بر استان خوزستان است.

رئیس شورای های حل و اختلاف استان خوزستان ادامه داد: آمار پرونده های شورای یک چهارم پرونده های ورودی به دادگستری بوده است.

زبیدی نیا با اشاره به اینکه تا قبل از اجرای قانون جدید در خوزستان ۵۱۲ شعب شوراهای حل و اختلاف وجود داشت گفت: با اجرای قانون مذکور شعب استان به ۲۸۵ شعب کاهش یافت.

زبیدی نیا اظهار کرد: مسئولان اجرایی استان و خصوصا استاندار خوزستان و معاونین شان، باتوجه به ظرفیت شورای های حل و اختلاف استان و تاثیرگذاری آن ها در جهت کاهش پرونده ها و اختلافات و همچنین حل و فصل آنها، باید عنایت و توجه خاصی به این موضوع داشته باشند.

وی گفت: مسئولان امر باید در جای جای دیدارهای خود نسبت به اعضای شورای های حل و اختلاف عنایت خاصی داشته باشند.