به گزارش خوزپرس، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در حومه شمال غربی حماه واقع در مرکز این کشور، روستای الصفصافه را به کنترل کامل خود در آوردند.

در این چارچوب یک منبع نظامی سوری از انهدام آخرین کانون گروههای تروریستی تکفیری در روستای الصفصافه در حومه شمال غربی حماه در خلال عملیات نظامی مستمر یگانهای ارتش در این منطقه که با پشتیبانی نیروی هوایی این کشور در حال انجام است، خبر داد.

این منبع که با سانا گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: یگانهای ارتش و نیروهای مسلح ضمن کنترل کامل روستای الصفصافه، خسارتهای سنگینی به تروریستها و تجهیزات آنها وارد ساختند.

این منبع همچنین از انهدام آخرین مخفی‌گاه و تجمعات تروریستهای النصره و گروه تروریستی موسوم به جیش الفتح و همچنین انهدام تعدادی از خودروهای مجهز به سلاحهای سنگین آنها در یک روستای واقع در دورترین نقاط شمال غربی حماه نزدیک مرزهای اداری با استان ادلب خبر داد.

نیروی هوایی ارتش سوریه روز گذشته نیز شماری از خودروها و مخفی‌گاههای گروه موسوم به جیش الفتح در “مورک”، شمال “اللحایا”، شرق “اللطامنه” و “اللطمین”، “الجابریه”، “کفر نبوذه” و “تل هواش” در حومه شمالی حماه را منهدم کردند و شمار زیادی از تروریستها را به هلاکت رساندند.

انهدام مخفیگاه‌های تروریستهای داعش در حومه شرق و جنوب شرقی حمص

نیروی هوایی ارتش سوریه با انجام عملیاتی، مخفیگاه‌های تروریستهای داعش در حومه شرق و جنوب شرقی حمص واقع در غرب سوریه را منهدم کرد.

یک منبع نظامی به سانا گفت که جنگنده‌های سوری مخفی‌گاههای داعش در شهرک “مهین” و شهر “القریتین” واقع در ۸۵ کیلومتری جنوب شرق شهر حمص را منهدم کردند.

این منبع همچنین افزود که حملات هوایی ارتش سوریه خسارات سنگینی به تروریستهای داعش و خودروهای مجهز به مسلسل آنها وارد ساخت.

این منبع همچنین گفت که نیروی هوایی سوریه عملیاتی هوایی علیه کانونهای گروه تروریستی داعش در شهر تدمر واقع در  ۱۶۱ کیلومتری شهر حمص انجام دادند که در پی آن خودروها و تجهیزات جنگی تروریستها منهدم و شمار زیادی از آنها کشته و یا زخمی شدند.

مصادره ۳ درمانگاه صحرایی تروریستها در حومه شمال‌شرقی لاذقیه

یگانهای ارتش و نیروهای مسلح سوریه در حومه شمال شرقی لاذقیه نیز در حال ادامه عملیات پاکسازی تپه‌های مشرف به کوه “الفرک” و “جب الزعرور” هستند که این عملیات منجر به شکست گروههای تروریستی مرتبط با نظام اردوغان شد.

یک منبع نظامی نیز به سانا گفت که یگانهای ارتش و نیروهای مسلح سوریه ۳ درمانگاه میدانی و دهها مخفی‌گاه تروریستها را که حاوی مسلسل دوشکا و ۵ خمپاره انداز بود، کشف و مصادره کردند.

این منبع افزود که عملیات پاکسازی ارتش سوریه منجر به کشف ۲۰ کپسول آماده انفجار، مقادیر زیادی مواد منفجره و انواع گوناگون مهمات نظامی متعلق به تروریستها شد. نیروهای ارتش سوریه در این عملیات همچنین مقادیری داروی ترکیه‌ای و مسروقه و مقادیری نیز مواد مخدر کوکایین کشف کردند.

یگانهای ارتش و نیروهای مسلح سوریه پریروز بعد از انهدام آخرین مخفی‌گاه تروریستها، بر کوههای الفرک و جب الزعرور واقع در امتداد مرزهای اداری حومه شمال شرقی استان لاذقیه و حومه شمال غربی استان حماه تسلط یافتند.

در حومه شمالی لاذقیه تروریستهای گروه تروریستی جبهه النصره و گروه موسوم به گردان “احرار الساحل” و گردان “السلطان عبدالحمید” که بیشتر آنها از مزدورانی هستند که از طریق مرزهای ترکیه و با تسهیلات از سوی نظام اردوغان وارد سوریه شده اند، حضور دارند.

هلاکت تروریستهای جبهه النصره در شهرک النعیمه و محله درعا البلد

یگانهای ارتش و نیروهای مسلح سوریه در درعا نیز شماری از تروریستهای جبهه النصره و گروههای تروریستی مرتبط با دشمن صهیونیستی را به هلاکت رسانده یا آنها را زخمی کردند. در این عملیات همچنین سلاحها و تجهیزات جنگی تروریستها منهدم شد.

یک منبع نظامی گفت که یگانهای ارتش سوریه عناصر گروهی از تروریستهای جبهه النصره را در شرق  شهر درعا به هلاکت رسانده یا آنها را زخمی کردند.

این منبع گفت که یگانهای ارتش سوریه به دو گروه تروریستی هنگامی که در حال ساختن پناهگاه و راهزنی در اردوگاههای آوارگان در درعا البلد بودند، ضربات آتشینی وارد ساختند.

به‌گفته این منبع این عملیات منجر به وارد آمدن خسارات سنگینی به تروریستها و تجهیزات آنها شد.

در محله درعا البلد، تروریستهایی حضور دارند که اغلب آنها از اعضای گروه تروریستی جبهه النصره، گروه تروریستی موسوم به گردان “توحید الجنوب”، گروه تروریستی موسوم به گردانهای “مجاهدان حوران”، گروه تروریستی موسوم به گردان توپخانه‌ای “سجیل” و سایر گروههای تروریستی هستند و این گروههای تروریستی از حمایت لجستیکی و اطلاعاتی اسرائیل، نظامهای غربی و منطقه‌ای دشمن سوریه برخوردارند.