مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از نصب حائل جدید شیشه‌اى در اطراف ضریح حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) خبر داد و گفت: این حائل در اربعین سال گذشته به دلیل فشارهای وارد شده به آن آسیب دید، به‌دنبال آن، تعدادی از خیرین آبادانی و تهرانی حائلی را به مدت حدود سه ماه برای حرم آماده کردند.
به گزارش خوزپرس و به نقل از روابط عمومی ستادبازسازی عتبات عالیات خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمود موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از نصب حائل‌های حرم مطهر حضرت امیرالمؤمنین(ع) خبر داد و گفت: حائل در زبان عربی «قاطع» نامیده می‌شود و آن دیواره‌ای است که زائران حرم مطهر را در قسمت آقایان و بانوان جدا می‌کند.
وی اظهار کرد: حائل یا قاطع حرم حضرت امیرالمؤمنین(ع) سابقاً چوبی بود که در اطراف ضریح مطهر حضرت امیرالمؤمنین(ع) قرار داشت. این حائل در اربعین سال گذشته به دلیل فشارهای وارد شده به آن آسیب دید. به دنبال آن، تعدادی از خیرین آبادانی و تهرانی حائلی را به مدت حدود سه ماه برای حرم آماده کردند.
موسوی با بیان اینکه حائل جدید بر اساس علم و مهندسی روز ساخته شده و در نوع خود در حرم‌‌های مطهر کار جدید و بی‌نظیری است، گفت: این کار روز گذشته ۷ خرداد توسط تولیت حرم رونمایی شد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: وزن این حائل‌ها به طول ۲۸ متر و از جنس استیل و شیشه ضد گلوله ساخته شده‌اند.
وی ادامه داد: حائل‌های حرم مطهر وزنی در حدود ۲ تن دارند و دارای ۲۸ ستون به ارتفاع ۲ متر و ۲۸ صفحه شیشه ضد گلوله هستند. ۲۸ عدد گل نیز روی ستون‌ها قرار دارد که به نام «الله» و ۵ تن آل‌عبا منقش شده است. روی قالب‌های استیل نیز نام حضرت امیرالمؤمنین(ع) به زیبایی حک شده است.
موسوی گفت: ساخت حائل‌ و طراحی قاب‌ها تماما توسط هنرمندان و مهندسان ایرانی به صورت کاملاً تبرعی انجام شده و ساخت آن‌ها با این طراحی زیبا و در مدت کوتاه، نشان دهنده عشق و ارادت این جوانان به حضرت امیرالمؤمنین(ع) است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در پایان گفت: استان خوزستان بار دیگر کار نو و جدیدی در خدمت به بازسازی عتبات انجام داد که در سطح حرم‌های مطهر نمونه و بی‌نظیر است.