به گزارش خوزپرس،رضا جاوید در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرمشهر، اظهار داشت: طی گشت و کنترل‌های یگان حفاظت محیط‌زیست خرمشهر یک شکارچی و دو صیاد غیرمجاز پرندگان شکاری دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: دو کوخه صید پرندگان شکاری تخریب و دو بهله پرنده سنقر رهاسازی شد که جریمه هر بهله ۵ میلیون ریال است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خرمشهر، بیان کرد: در جریان دستگیری سه صیاد غیرمجاز ماهی در یک هفته اخیر، ۶ رشته تور ۷۰ متری و ۲تور پرتابی همچنین ۱۴۰ قطعه ماهی ضبط و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی با اشاره به اینکه جهت قانونمندسازی صیادی در خرمشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: تاکنون ۱۳۰ مجوز صیادی جهت صید ماهی با تور و قلاب صادر شد که در ارتباط با مجوز شکار پرندگان به جهت عدم دریافت دستورالعمل از مراجع ذیصلاح تاکنون صادر نشده است.

جاوید عنوان کرد: از شهروندان دوست دار محیط‌زیست تقاضا می‌کنیم در راستای کمک به یگان حفاظت محیط‌زیست در صورت مشاهده تخلفات مرتبط با آلودگی و شکار و صید حتماً موضوع را به این اداره گزارش کنند تا در اسرع وقت پیگیری و برخورد لازم صورت گیرد.

وی افزود: در هفته‌های اخیر صاحبان ۱۰ مزرعه پرورش ماهی غیرمجاز در خرمشهر به مراجع قضایی معرفی و در اقدامی هماهنگ با دو اداره جهاد کشاورزی و امور آب جنوب از صاحبان این مزارع طرح شکایت کردیم، جزئیات پس از تأیید مراجع ذیصلاح اعلام می‌شود.