وحدت اعضای شورای شهر
سیده لیلا موسویان کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز، اصلی ترین مسئله در شورای شهر اهواز را وحدت  بین اعضا دانست و اظهار داشت:در وحله ی اول باید بتوانیم کار شورایی انجام دهیم وبدین معنا که نظر تمام اعضای شورای شهر مد نظر قرار گیرد. در کارها با یکدیگر مشورت کنیم و با نظر ۱۳ نفر به نتیجه نهایی برسیم.
وی افزود: اگر کار بصورت شورایی حل نشود مشکلات خاصی بوجود خواهد آمد،در جهت رفع مشکلات کلانشهر اهواز باید در بین اعضای شورای شهر اتحاد و یکرنگی تقویت شود.
استفاده از نیروهای بومی
موسویان با تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در شهرداری گفت:یکی از دلایل وجود مشکلات اساسی در شهر اهواز ، استفاده از نیروهای غیر بومی در رأس کارها می باشد.در شهرداری مناطق مختلف باید از افراد بومی در جهت رفع مشکلات مناطق و نواحی مختلف شهر استفاده نمود.
وی ادامه داد:در این دوره شورای شهر، قطعأ در شهرداری از افراد توانمندی که در شهر اهواز و استان خوزستان هستند بهره خواهیم برد. اولین گزینه من در انتخاب نیرو در سمت های مختلف استفاده از افراد بومی است. آنها، با مشکلات شهر و استان آشنایی کامل  دارند لذا بهتر از سایرین می توانند مشکلات را بررسی کرده وراه حل رفع مشکلات را پیدا کنند.
شهردار متعهد، دلسوز و انقلابی
نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز شعار، انتخاباتی خود را تعهد ،تخصص، توسعه اهواز بیان نمود و افزود: افراد می بایست متعهد بوده و در زمینه کاری که انجام می دهند متخصص باشند. تعهد و تخصص افراد  باعث توسعه  کلانشهر اهواز می شود. خصوصا در شهرداری اگر از شهرداران متعهد،متخصص و دلسوز و انقلابی استفاده کنیم قطعأ نتایج بهتری خواهیم گرفت. هدف  همه ی ما توسعه ،آبادانی و سازندگی شهر اهواز است.
شورا یار در محلات
وی یکی از اهداف خود را پس از راه یابی به شورای شهر تشکیل شوراهای محله ای عنوان کرد و بیان داشت: در هر منطقه  افرادی معتمد در نظر میگیریم  و از طریق آنان  با مشکلات هر محله آشنا میشویم ، با کمک اعضای شورای محله مشکلات محلات و مناطق محتلف شهر را حل می کنیم .
لزوم ایجاد فرهنگسرا
موسویان افزود: با توجه به اینکه تعداد جوان با استعداد و تحصیلکرده در شهرمان بسیار زیاد است، یکی از نیازهای آنان حضور در فرهنگسرا و یا سرای هنر است . مکانی که هنرمندان، شاعران کنار هم جمع شوند و کارهای خود را ارائه دهند.بدین منظور باید پیگیر احداث فرهنگسرا یا سرای هنر در اهواز باشیم.
کمیسیون برنامه و بودجه
وی حضور خود را در کمیسیون برنامه و بودجه موثر دانست و گفت: من فوق لیسانس رشته حسابداری هستم و با توجه به رشته تحصیلی و سوابق کاری که در زمینه حسابداری و مالی دارم ، میتوانم در کمیسیون مالی و اقتصادی و تنظیم برنامه و بودجه و ارائه بیلان کاری در زمینه مسائل مالی و بودجه ای به شورای شهر خدمت کنم .
در هیچ ائتلافی حضور ندارم
نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز ،در خصوص حضور در لیست گروه ها و ائتلاف  های انتخاباتی بیان داشت: همانطور که در دوره ی چهارم انتخابات شورای شهر بطورمستقل وارد شدم و به لطف خدا توانستم حدود ۹ هزار رای اعتماد مردم را کسب کنم ،در این دوره نیز علارغم اینکه بسیاری از افراد تمایل داشتند که در لیست ائتلاف قرار بگیرم ، اما ترجیح دادم همانند دوره قبل مستقل در انتخابات حضور داشته باشم.
شورای شهر جدید
وی ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به اینکه تعداد اعضای شورای شهر کاهش یافته است ،امیدوارم و یقین دارم با انتخاب صحیح مردم این دوره شورای شهر بسیار خوبی خواهیم داشت.
عمده ترین کمیسیون ها
موسویان کمیسیون حقوقی،کمیسیون املاک ،کمیسیون عمرانی،کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون مشارکتهای اقتصادی،کمیسیون شهرسازی و کمیسیون خدمات شهری را از جمله مهمترین کمیسیون های شورای شهر دانست و بیان داشت:اگر در راس هر کدام از کمیسیون ها افراد شایسته قرار بگیرند کارهای بسیار مهم و تاثیرگذاری انجام خواهند داد.
قومیت گرایی ممنوع
وی نگاه قومیت گرایی در شورای شهر را ممنوع دانست و گفت: کاملا با قومیت گرایی مخالف هستم ،اعتقاد دارم زمانی یک شهر به آبادانی خواهد رسید که بین اقوام مختلف اتحاد و یکدلی وجود داشته باشد. برای اتحاد بین قومیت ها تلاش خواهم کرد.همه باید با یک نگاه و هدف در این مسیر گام بر داریم.هدف توسعه و آبادانی کلانشهر اهواز است.