به گزارش خوزپرس، فرهاد افشارنیا در سومین جلسه شورای قضایی استان که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور برگزار شد، اظهار کرد: برای بهتر اجرا شدن قانون تعزیرات در کشور، چنانچه دستگاه تقنینی در خصوص ایجاد ضابط خاص برای امور مربوط به قاچاق کالا و ارز اقدام کند، می‌توان گفت که نسبت به اجرای صحیح این قوانین گام‌های اساسی برداشته شده است.

در ادامه ایرج حسینی صدرآبادی، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور عنوان کرد: نگاه ما در سازمان تعزیرات، نگاه کیفرزدایی است و در دوران پساتحریم باید با شرایط زمان نسبت به فعال‌سازی بیش از پیش و چابکی سازمان اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی افزود: معتقدیم که سازمان تعزیرات باید در زمینه ارائه خدمات مضاعف به مردم، قوانین خود را به روز نموده و در اهداف و شیوه ها بازنگری داشته باشد. اصل قانون تعزیرات بر اساس مصلحت است که این مصلحت باید در همه ابعاد مورد توجه قرا رگیرد.

حسینی صدرآبادی گفت: تورم قوانین و مقررات، حق را ضایع می‌کند و بر همین اساس است که در کنار آن امنیت حقوقی شکل گرفته است که باید قانون‌گذار در این زمینه با تصویب قوانین ثابت و مهم نسبت به روزآوری قوانین اقدام کند