به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی دوشنبه در حاشیه استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی محدوده منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران رسانه ها در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص روند تایید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر و روستا در هیات های اجرایی و نظارت، روند اجرای انتخابات پیش رو در استان را در بخش اجرایی مثبت ارزیابی کرد.
وی ادامه داد:اقدامات هیات های اجرایی بر اساس برنامه پیش می رود، اما آنچه باعث گله و انتقاد شده، روند رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی است.
شریعتی اضافه کرد:انتظار داریم با محور قانون، هیات های نظارت استان و هیات مرکزی نظارت با تجدید نظر در عدم تائید صلاحیت ها، زمینه مشارکت حداکثری تمامی شهروندان را در انتخابات پیش رو فراهم کنند.
استاندار خوزستان در خصوص استقرار گمرک در مبادی خروجی و وردوی منطقه آزاد اروند نیز، گفت:رئیس جمهوری در نخستین سفر استانی خود به خوزستان قول داد که شهرهای آبادان و خرمشهر به محدوده منطقه آزاد اروند افزوده شده و با جدایی از سرزمین اصلی بر اساس قوانین و مقررات مناطق آزاد اداره شود.
رئیس شورای اداری خوزستان، اجرای کامل قوانین مناطق آزاد در شهرهای آبادان و خرمشهر را خواسته بحق مردم منطقه خواند و گفت:موافقان و موافقان این طرح نظرات خود را به نهاد ریاست جمهوری ارائه دادند و رئیس جمهوری با ابلاغ خود، بر تحقق خواسته مردم این منطقه صحه گذاشت.
شریعتی گفت:گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز از امروز آماده تحویل کار است و خدمات لازم را در این زمینه به مردم منطقه، استان و کشور ارائه می دهد.
وی گفت: امید است با مدیریت صحیح این منطقه، تولید و اشتغال مولد در استان و این منطقه رونق بیشتری گرفته و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال محقق شود.

ایرنا