نوید خواجه حسینی،عضو شورای آرمانشهر اهواز در گفت و گو با خوزپرس، اظهار داشت: باور ما این است که شورای شهر ظرفیتهای فرآوانی دارد که اگر در اختیار افراد شایسته، آزمون پس داده و سلیم نفسی که از تخصص لازم نیز برخوردار هسند، قرار بگیرد می تواند منشاء تحول در ساختار کالبدی و اجتماعی شهر باشد. ما اعتقاد داریم شورای شهر باید به معنای واقعی به صورت یک تیم منسجم و ترکیبی از همه تخصص های مرتبط باشد.

وی افزود: تشکل آرمانشهر با شعار و باور فراقومی و فراجناحی شکل گرفته است. ما کاردکرد شورا را غیر سیاسی می دانیم. در عین حال به هویت سیاسی افراد احترام می گذاریم و پذیرای همه گرایش های سیاسی حول محور منافع مشترک شهر و شهروندان هستیم.

این کارشناس برنامه ریزی شهری گفت:همچنین ما به همه قومیت ها احترام می گذاریم و تعدد اقوام در شهر اهواز را یک فرصت و یک نعمت ، می دانیم در عین حال با هرگونه اقدام قوم گرایانه و برتری جویانه در عرصه انتخابات بشدت مخالفیم و از آن فاصله می گیریم.

خواجه حسینی عنوان کرد:ما اعتقاد داریم مسیری که کاندیدا برای رسیدن به شورا انتخاب می کند، مستقیما عملکرد آنها را در شورا رقم خواهد. لذا رسالت ما در این مقطع تنها ایجاد بستری شفاف برای شایسته ترین افراد خواهد بود، تا بتوانند بدور از تعصبات قومی و جناحی و بدون نیاز به بهره گیری از رویه های ناصوابی که در ادوار گذشته مرسوم گشته است و بدون نیاز به یاری جستن از صاحبان ثروت و قدرت، به سمت شورای شهر گام بردارند، تا انشالله شورایی در اهواز شکل گیرد که وام دار هیچ شخص یا جریان سیاسی ، قومی یا سرمایه ای نباشد.

عضو شورای آرماشنهر اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که شورای شهر تنها زمانی می تواند به معنای واقعی شورای شهر باشد که نمایندگان آن با رای همه مردم شهر به شورا راه یابند نه تنها یک جریان سیاسی یا قومی. لذا یکی از مهمترین و اساسی ترین اهداف ما بی شک دعوت از همه شهروندان برای حضوری پررنگ و مشارکت در انتخابات خواهد بود.

خواجه حسینی افزود: خط ومشی ما در این دوره از انتخابات این است که بجای تاکید بر افراد و نام ها، برای شکوفایی و همگرایی حول یک اندیشه تلاش کنیم. دوستان همراه ما که به صورت جمعی تصمیم گرفته اند تا خود کاندیدای این دوره از انتخابات نباشند، قصد دارند توان خود را برای شناسایی و معرفی کاندیدای اصلح از طریق یک سازوکار دموکراتیک با دعوت از همه شهروندان صرف کنند.

این کارشناس برنامه ریزی شهری تصریح کرد: شاخص ما برای انتخاب کاندیدای مورد حمایت ، فهرستی از شاخص های اخلاقی و تخصصی خواهد بود که طی جلسات مکرر وبا همفکری جمعیت کثیری از فرهیختگان ، نخبگان ، دانشگاهیان، اصحاب رسانه، و همه شهروندانی که تا به امروز در جلسات هماندیشی ما شرکت کرده اند، تدوین شده است. آزمون این شاخص نیز از بین همه کاندیدای موجود و بکمک یک ساختار دموکراتیک و با دعوت از همه شهروندان در دست اقدام است.

خواجه حسینی اظهار داشت: سیاست ما برای سلامت این مسیر، شفاف سازی همه جانبه است و از جمله اصلی ترین اقدامات ما در این زمینه معرفی تمامی حامیان مالی و معنوی این پویش، برگزاری تمام جلسات بصورت عمومی و اطلاع رسانی مستمر خواهد بود. همچنین تمامی منابع مالی هزینه شده به صورت جزء با ذکر مبداء وجوه منتشر خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعهد ما این خواهد بود که در صورت موفقیت کاندیدای مورد وثوق این جریان، ما هیچگونه مطالبه شخصی از نمایندگان منتخب مردم نخواهیم داشت و در صورت تخطی از این پیمان این حق را برای نمایندگان محفوظ می داریم تا در این خصوص اطلاع رسانی کنند. لیکن جمعیت هماندیشان آرمانشهر به عنوان یک تشکل مدنی به کار شورای آینده جهت تحقق وعده های انتخاباتی که به شهروندان داده است متعهد خواهد بود و دبیرخانه این جمعیت پاسخگوی شکایات و نقطه نظرات همه همشهریان عزیز خواهد بود.

عضو شورای آرمانشهر افزود: آرمانشهر ما تنها با مشارکت شما محقق خواهد شد. ما از شما دعوت می کنیم در تحقق این آرمان مشترک به ما پیوسته و از کمپین مردم نهاد شورای شهر حمایت کنید.