به گزارش خوزپرس، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشتمی عصر امروز سه شنبه در مراسم سوگواره اشک روان بر قرآن کاروان که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان منا در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مقام هایی که انسان ها به آن دست پیدا می کنند، مقام «ذکر» است. این مقام در واقع در مقابل غفلت از یاد خدا قرار داشته و شهدا نیز در این مقام به شهادت می رسند.

وی افزود: شهدای قرآنی فاجعه منا نیز قطعا به مقام «ذکر» رسیده و بعد شهید شدند. مقام ذکر برای کسانی است که می دانند دنیا بیهوده و عبث خلق نشده است.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد تصریح کرد: امروز برای عرض تسلیت به خانواده های داغدار فاجعه منا به خوزستان سفر کرده ایم. به استاد گروه قرآنی خوزستان سید کریم موسوی تسلیت عرض می کنیم و قطعا این داغ برای وی بسیار سنگین بوده است.

حشمتی عنوان کرد: همه دلخوشی سفر حج برای حاجیان برگشت نزد خانواده و اقوام است، واقعا چقدر برای دو عضو باقی مانده از این گروه قرآنی سخت و غمناک است.

وی بیان کرد: مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان منا در سراسر کشور بسیار با شکوه برگزار شد. بارها در صحنه عرفات و عید قربان حاضر شده و می دانم که ورود به منا پاک ترین لحظه حاجیان است. بعد از اهواز به سمت آبادان رفته و در مراسمات بزرگداشت تدارک دیده شده این شهر حضور پیدا خواهیم کرد.