به گزارش خوزپرس،به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، هوشمند صفائی در آیین امضای تفاهم‌نامه بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و اداره کل زندان‌های استان، اظهار کرد: رویکرد و سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار، حمایت و پشتیبانی از مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای کوچک و خرد است.

وی تصریح کرد: ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت برای بالا بردن ظرفیت اشتغال‌زایی استان در نظر گرفته‌شده است.

صفائی، ساماندهی اشتغال در مناطق مرزی را یکی از رویکردهای حوزه مسئولیت خود برشمرد است و بیان کرد: ظرفیت اشتغال در مناطق مرزی استان یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است. می‌توان با همین اعتبار در این مناطق برای مرزنشینان کسب‌وکار ایجاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی تأکید کرد و گفت: برچسب زندان، نوعی نگرش منفی را برای زندانیان در جامعه به وجود آورده و تردیدهایی برای کمک به آنان ایجاد کرده است؛ بنابراین، ضرورت حمایت از آن‌ها بیش از سایر نیازمندان احساس می‌شود.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خوزستان توضیح داد: برای افرادی از جامعه که به دلایل مختلف از جمله ارتکاب جرم و بزه یا یک سری مشکل‌های اقتصادی و مالی، گرفتار شده‌اند، نیاز است بعد از دوران محکومیت، زندگی سالمی دنبال کنند. بسترسازی برای اشتغال زندانیان و آماده‌سازی و توانمندسازی این قشر آسیب‌دیده برای بازگشت به زندگی سالم یکی از کارهای خیری است که می‌تواند امنیت و آرامش را به جامعه برگرداند.