به گزارش خوزپرس،سرهنگ سیدرحمان موسوی در گفت‌وگو با ایسنا ،منطقه خوزستان، اظهار کرد: زائران اربعین صرفا با داشتن گذرناه معتبر و از طریق مرزهای قانونی می‌توانند نسبت به خروج از کشور جهت حضور در کنگره عظیم اربعین اقدام کنند.

وی از زائرانی که قصد حضور در کنگره عظیم اربعین در کشور عراق را دارند خواست هر چه زودتر نسبت به اخذ روادید ورود به کشور عراق اقدام کرده و از موکول کردن این امر به روزهای پایانی خودداری کنند.

موسوی افزود: هرگونه تغییر و تحول در خصوص امکان ارایه تسهیلات اخذ روادید، توسط سازمان‌های مربوط به اطلاع عموم خواهد رسید و زائران بدون کسب اطمینان و بر اساس شایعات و اظهارات افراد غیرمسئول، در این خصوص برنامه‌ریزی نکنند.

وی با اشاره به این‌که کلیه مقررات خروج از کشور، ناظر بر ایام اربعین نیز خواهد بود؛ گفت: افراد ممنوع‌الخروج، سربازان و مشمولین وظیفه، زندانیان و محکومین، اجازه خروج از کشور را ندارند و خروج کارکنان دستگاه‌های خاص منوط به طی مراحل قانونی خود است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان به زائران اربعین توصیه کرد: به منظور حفاظت از مدارک خود و پیشگیری از مفقود شدن آنها، از همراه داشتن مدارک غیر ضروری اعم از شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه، کارت‌های اداری، کارت‌های بانکی، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و … خودداری کنند. همچنین از حمل و نگهداری هرگونه اشیا قیمتی اعم از طلا و جواهرات در این سفر خودداری کنند.

وی افزود: زائران یک نسخه کپی از گذرنامه خود را در مکان مجزا از گذرنامه همراه داشته باشند تا در صورت مفقود شدن گذرنامه، امکان تسهیل و تسریع در مساعدت های قانونی وجود داشته باشد و همچنین توجه داشته باشند که ضروری است گذرنامه در هنگام خروج از کشور حداقل ۶ ماه مهلت داشته باشد.

موسوی گفت: زائران اربعین حسینی حتما پس از ورود به مرز عراق، از درج مهر ورود به آن کشور در گذرنامه خود اطمینان حاصل کنند.

وی عنوان کرد: ترجیحا از سفر با خودروی شخصی برای رسیدن مرز خودداری شود و در صورت همراه داشتن خودرو، آن را در مکان‌های غیر تعیین شده رها نکنند و حتما در محل‌های از پیش مشخص‌شده پارک کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: همچنین زائران اربعین در هنگام سفر از پذیرفتن غذاهای تحت عنوان نذری از خودروهای عبوری و ناشناس خودداری کنند.