به گزارش خوزپرس، آیت‌الله محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: مردم خوزستان حق سئوال مبنی بر دیدنابرابر برای رسیدگی به معضلات محیط‌زیست خوزستان را دارند و باید جواب مطالبه آنان در این زمینه هرچه سریع‌تر داده شود.

وی افزود: اگر مشکلات و معضلات محیط‌زیست خوزستان در تهران اتفاق می‌افتاد، سریعا مسئولان مربوطه ستادبحران تشکیل داده و مسئولان مقصر را عزل می‌کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تا کنون مسئولان مربوطه استانی و کشوری هیچ‌گونه اقدام موثر و شایسته‌ای در بهبود مشکلات محیط‌زیست خوزستان انجام نداده‌اند و به مطالبات مردم این استان زرخیز بی‌توجهی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: مسائل محیط‌زیست خوزستان جدی است و باید اقدامی شایسته در حل بحران‌های زیست محیطی خوزستان انجام شود اما متاسفانه مسئولان مربوطه آن را از حوزه اختیارات خود خارج می‌دانند.

آیت‌الله محسن حیدری اظهار داشت: سازمان‌هایی که در نظام اسلامی مسئولیت امورات بهداشتی و محیط‌زیست را بر عهده گرفته‌اند باید درباره علت تنگی نفس مردم به سبب ریزش باران و دیگر مشکلات محیط‌زیست خوزستان سریعا پاسخ روشن و شفاف به مردم بدهند.

وی افزود: تا کنون از این مسئولان حرکت خوبی برای برخورد با موضوعات درمانی و بهبود شرایط محیط‌زیست خوزستان انجام نشده و مطالبات مردم به روی زمین مانده است.

امام جمعه موقت اهواز همچنین با انتقاد از عملکرد مسئولان استانی و کشوری خواستار رسیدگی فوری به موضوع تنگی نفس مردم خوزستان بر اثر باران‌های آلوده شد و از مسئولان مربوطه پاسخ دقیق و شفاف و به دور از پنهان‌کاری را درخواست کرد.

انتهای پیام/