به گزارش خوزپرس از دزفول، اسحاق جهانگیری عصر امروز در مراسم افتتاح کارخانه فولاد روهینا جنوب خوزستان در دزفول با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: هر کس باید از خود سؤال کند که برای اقتصاد مقاومتی که مهم‌ترین اولویت کشور است چه اقدامی انجام داده و تمام قوای سه گانه، بخش خصوصی و همه و همه باید از خود سؤال کنند که برای اجرای اقتصاد مقاومتی چه کمکی کرده‌اند.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: به جای آنکه دائماً از دیگران بپرسیم که برای اقتصاد مقاومتی چه کرده‌اند، باید کلاه خود را قاضی کنیم و ببینیم که خودمان در این مسیر چه قدم‌هایی برداشته‌ایم و چه کمکی به اجرای اقتصاد مقاومتی کرده‌ایم چرا که قرار نیست در اقتصاد مقاومتی یک طرف پاسخگو باشد و یک طرف پرسشگر.

وی با دفاع از کارنامه دولت در بخش اقتصادی گفت: دولت در سال‌های اخیر دستاوردهای زیادی در بخش‌های مختلف اقتصادی داشته اما اینکه عده‌ای این دستاوردها را زیر سؤال می‌برند یعنی یا این پیشرفت‌ها را نمی‌بینند و یا نمی‌خواهند قبول کنند.
معاون اول رئیس جمهور در ادامه اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین عامل برای نجات اقتصاد کشور عنوان و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین سیاستی که قادر است کشور را با سربلندی از چالش‌های پیش رو در عرصه اقتصادی عبور دهد اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: نباید تصور شود که این سیاست‌ها با سایر سیاست‌های اقتصادی متفاوت است آنچه این سیاست‌ها را از سایر برنامه‌ها متمایز می‌کند اتفاق نظری است که اقتصاددانان و مسئولان درباره اجرای آن دارند.
جهانگیری به شاخص بودن بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد:  رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد و میدان‌دار شدن بخش خصوصی در اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: عملکرد اقتصاد مقاومتی دولت در سال ۹۵ را بسیار درخشان بود به طوری که در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی دستاوردهای بزرگی در سال ۹۵ حاصل شد که مهم‌ترین آن خودکفایی در تولید گندم بود.

وی ادامه داد: امروز به مدد اقدامات صورت گرفته بالغ بر ۳ میلیون تن گندم مازاد برای صادرات داریم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نوروز امسال در خصوص تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی، بر لزوم حمایت همه قوا از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: شاه بیت سیاست‌های اصل ۴۴ این است که بخش خصوصی باید میدان‌دار اصلی اقتصاد باشد و هیچ کس نباید در مسیر رشد بخش خصوصی اخلال کند چرا که این موضوع به معنای کشور دوستی و نظام دوستی است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افتتاح سه پروژه صنعتی در دزفول گفت:  ۳ واحد صنعتی که امروز در دزفول به بهره‌برداری رسید متعلق به بخش خصوصی است  و این دقیقاً به معنای اقتصاد مقاومتی است.
وی تاکید کرد: همه مکلف هستند از بخش خصوصی حمایت کنند و اگر کسی در این مسیر کوتاهی کند باید پیش وجدان خود شرمنده باشد چرا که در مسیر سرمایه گذاری و اشتغال زایی کشور کوتاهی کرده است.