به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی صبح امروز ۱۶ فروردین ماه ۹۶ در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: جایگاه استان در کنکور سال ١٣٩٢ بیست و هفتم بوده و با توجه به اینکه بهبود این شاخص یکی از اولویت های برنامه توسعه آپ خوزستان در دولت تدبیر و امید است، بعد از گذشت سه سال این رتبه به جایگاه نوزدهم ارتقا یافته است.
شریعتی ارتقای رتبه کنکور در خوزستان را حاصل برنامه های مداوم و منسجم مجموعه آموزش و پرورش دانست و گفت: پیشرفت ۸ پله ای در کنکور نشان می دهد که اگر با برنامه حرکت کنیم، علی رغم پراکندگی جمعیتی، وجود اقلیم خاص در خوزستان و کمتر بودن ساعات آموزشی در این استان به نسبت سایر استانها، می توانیم روند رو به رشد آموزشی را طی کنیم.
استاندار خوزستان در عین حال با اشاره به پیشرفت آموزشی شهرستان گتوند، اظهار کرد: این شهرستان موفق شد طی سه سال گذشته رتبه یک آموزشی استان را از آن خود کند و باید تلاش های صورت گرفته در آموزش و پرورش گتوند درشورای اداری مورد تجلیل قرار بگیرد.
استاندار خوزستان اضافه کرد: فرمانداران و روسای آموزش و پرورشی که موفق به کسب رتبه اول تا پنجم در کنکور ۹۶ شوند، نفری ۵ میلیون تومان پاداش دریافت می کنند و به خانواده های آنها نیز سفرهای تشویقی تعلق می گیرد.
شریعتی همچنین گفت: دانش آموزانی که حائز رتبه های برتر کنکور در خوزستان شدند نیز باید به همراه خانواده هایشان تجلیل شوند.
استاندار خوزستان پیشرفت آموزش و پرورش خوزستان در کنکور را یک «خیر جمعی» دانست و افزود: رسانه های استان خوزستان و صدا و سیما باید موفقیت آموزش و پرورش خوزستان در ارتقای جایگاه کنکور این استان را در کشور به صورت وسیع انعکاس دهند تا ذهن مسئولین و خانواده ها نسبت به این امر حساس تر شود و نگاهی ایجاد شود مبنی بر اینکه یکی از تفاوت هایی که خانواده ها در جامعه دارند ، توجه به علم و دانش است.
وی با تاکید بر لزوم توجه تمامی مدیران به امر کنکور، افزود: کمیته ای برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای کنکور ۹۶ تشکیل شده است و این کمیته موظف است تا تعهد ۵ میلیارد تومانی استانداری برای تامین هزینه های کنکور را محقق کند و باید تمامی امکانات موجود استان در این راستا بسیج شود.
استاندار خوزستان همچنین اظهار کرد: علاوه بر اینکه جلسات شورای آموزش و پرورش جهت پرداختن به مسئله کنکور هر دو هفته یه بار در استان تشکیل می شود، در شهرستانها نیز باید این کار صورت بگیرد و تا زمان برگزاری این امتحان باید در کنار دانش آموزان باشیم.