رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان گفت: توصیه به شهروندان در خریدهای نوروزی می کنیم در صورت هرگونه تخلفی به این انجمن مراجعه کنند.
علی محمد رحمانی زاده در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس گفت : زمانی که کارخانهای کالایی را تولید میکند، برای اطمینان مصرفکننده از سلامت کالا، برای کالای خود خدمات پس از فروش، ضمانتنامه و امور این چنینی را قرار میدهد.
وی افزود : این ضمانتنامه طبق تعاریف قانون سندی است که تولیدکننده، واردکننده، عرضهکننده یا تعمیرکننده هر دستگاه فنی را ملزم میکند تا به خریدار یا سفارشدهنده کالا خدمات بدهد و چنانچه ظرف مدت معین که در ضمانت نامه قید گردیده عیب یا نقص فنی در کالای فروخته شده یا خدماتی که انجام شده مشاهده شود، می بایست نسبت به رفع عیب، یا تعویض قطعه یا قطعات معیوب و یا دستگاه بدون اخذ وجه و یا پرداخت خسارات وارده اقدام شود.
رحمانی زاده ادامه داد: این ضمانتنامه باید در بردارنده مدت و نوع ضمانت باشد و همراه با صورتحساب فروش که در آن قیمت کالا یا اجرت خدمات و تاریخ عرضه درج شده باشد، به مصرفکنندگان ارایه شود.
وی متذکر شد: که خریداران می بایست این ضمانت را از فروشنده مطالبه نموده و ممهور به مهر فروشگاه باشد و چنانچه فروشنده یا تولید کننده از مهر کردن ضمانت نامه سرباز زد می بایست از خرید این کالا صرف نظر کند.
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خوزستان بیان کرد : هر چه به نوروز نزدیکتر می شویم شهروندان نسبت به خرید کالای بیشتری اقدام خواهند کرد،
وی عنوان کرد: از شهروندان عزیز خواهشمندیم تا در زمان خرید زمان و شرایط فروشنده کالا را به دقت بررسی نمایند و فاکتور خرید و ضمانت نامه کالا را از فرشنده مطالبه کنند تا در صورت بروز هرگونه نقص یا عدم وجود کیفیت ویا گرانفروشی بتواند به صورت مستند به انجمن حمایت مراجعه کنند.
رئیس انجمن حمایت در پایان خاطر نشان کرد : فروشندگان موظفند اطلاعات لازم شامل: نوع، کیفیت، کمیت، آگاهیهای مقدم بر مصرف، تاریخ تولید و انقضای مصرف را در اختیار مصرفکنندگان قرار دهند.