به گزارش خبرنگار خوزپرس، عبدالحسن مقتدایی در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی که امروز (۱۱ آبان ماه) در سالن پایانه های مرزی چذابه برگزار شد، اظهار کرد: در بحث اربعین حسینی و تردد زائران به کشور عراق، وظایف و مسئولیت هایی به عهده کشور ایران و استان خوزستان است. همچنین مسئولیت هایی بر عهده کشور عراق است که نمی توان در آنها دخل و تصرفی داشت.

وی افزود: مسئولیت های مشترکی نیز میان دو کشور وجود دارد که باید نگران آنها بود و نباید به امید کشور عراق ایستاد تا در این وظایف مشترک به مسئولیت های خود به خوبی عمل کنند.

مقتدایی تصریح کرد: باید در مسائل مشترک میان دو کشور پا را فراتر گذاشته و پیش و پس از مراسم اربعین حسینی پشتیبانی های لازم از زائران را انجام داد.

وی گفت: هیچ نگرانی در بحث پشتیبانی از زائران وجود ندارد و تمامی امکانات استان در اختیار این دو پایانه و زائران قرار دارد تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

مقتدایی عنوان کرد: همه امکانات استان از یک هفته قبل و ۴۸ ساعت قبل از اربعین حسینی بسیج هستند تا بهترین خدمات به زائران ارائه شود.

وی افزود: همچنین جلسه ای با دستگاه های متمول گذاشته خواهد شد تا در هر بخش بتوانند به خدمات رسانی سفرهای اربعین کمک کنند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: باید شناسایی هایی انجام شود و هر دستگاه دولتی، دستگاه خصوصی متناظر با خود را شناسایی کند تا آن دستگاه بتواند بخشی از کارها را بر عهده گیرد.

وی گفت: در بحث تردد زائران، مساله روان بودن جمعیت از مبدا تا زمانی که وارد پایانه می شوند، باید مدنظر قرار گیرد و برنامه ریزی های لازم برای روان بودن جمعیت انجام شود.

مقتدایی عنوان کرد: باید نکاتی که موجب توقف و کندی حرکت زائران در طول مسیر می شوند را شناسایی کرد تا در مواردی که مجاز نیست، توقفی صورت نگیرد.

وی افزود: ما مسئول امنیت شهروندان هستیم و باید تمامی هماهنگی های لازم در مراحل مختلف مانند کاروانها، امنیت فیزیکی و غیره به لحاظ بعد امنیتی که دارند، مد نظر قرار گیرند.

مقتدایی ادامه داد: برای رفع مشکلات کوچک، باید گشت های موتوری و اورژانس های موتوری و امکانات پزشکی در نظر گرفته شود تا در تردد زائران نظارت کنند و اگر مشکلی برای آنها پیش بیاید برای رفع آن تلاش کنند.

وی گفت: پذیرایی هایی که بین راه انجام می شود، باید کاملا استاندارد و دارای شناسنامه باشد تا بهداشت عمومی به خوبی کنترل شود.

مقتدایی خاطرنشان کرد: باید در مسیری که زائران به سمت عراق تردد می کنند فضا به گونه ای باشد تا در تابلوها و سایر امکانات، فضا به محیطی معنوی و فضایی هدایتی تبدیل شود.

منبع:ایسنا