فرماندار کارون گفت: حتی یک هکتار از طرح ۵۵۰ هزارهکتار مقام معظم رهبری این شهرستان سهم نبرده است علیرغم اینکه کارون در امتداد ساحل رودخانه کارون قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگار خوزپرس، معصومه خنفری در مراسم کنلگ زنی هتل ۵ ستاره در ساحلی  شهرستان کارون که روزگذشته ۲۰ اسفندماه برگزار شد بابیان اینکه خدا را شاکرم که چنین پروژه ای در شهرستان رقم خورده، و شهرستان کارون در امتداد رودخانه کارون واقع شده است اظهارکرد: یک ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد که شهرستان کارون از آن بی بهره بوده، متاسفانه این شهرستان حتی از یک سایت گردشگری یا پارک تفریحی محروم است.

 

وی افزود: امیدواریم با آوردن این پروژه بتوانیم هم جذب گردشگر و ترویست را به این منطقه بکشانیم و یک فرصتی برای تفریحی و هم برای اشتغالزایی باشد.

 

فرماندار کارون بااشاره به اینکه این شهرستان علیرغم طرفیت های گسترده ای که دارد متاسفانه نتوانستیم  استفاده لازم را از این ظرفیت هاببریم گفت: همین رودخانه کارون یکی از پر آب ترین رودخانه های کشور دارای و یک ساحل وسیع است،متاسفانه درامتداد شهرستان کارون این ساحل از نظر زیباسازی کاری صورت نگرفته است.

 

خنفری عنوان کرد: باوجود شهردار اکنون متولی امورشهرستان هستند کارهایی صورت پذیرفت و در پروژه هتل۵ ستاره که اکنون کلنگش زده شد همکاری هاب بسیار خوبی داشتند.

 

وی خطاب به طالبی سرمایه گذار هتل ۵ستاره جندی شاپور اظهارکرد: بعنوان سرمایه گذارای که در این شهرستان آمدید یک خدمت به شهرستان بکنید و هم یک سایت تفریحی برای خود وخانواده ایجاد کنید و انتظار دارم از مسئولان یک حمایت  هم به این مجموعه کرده باشند و هم به ظرفیت هایی که در این شهرستان دارد بکنند.

 

وی در ادامه بابیان اینکه با حمایت های مسئولان می توانیم از این ظرفیت هایی که در شهرستان کارون وجود دارند استفاده و بهره لازم را ببریم.

 

فرماندار کارون  باعنوان اینکه در این شهرستان بیکاری بیداد میکنند اظهارکرد: علت آن نیز استفاده لازم را از فرصت ها نکرده ایم.

 

وی خطاب به همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه گفت: در طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری شهرستان کارون حتی یک هکتار هم از آن سهمی نبرده است.علیرغم اینکه دراین شهرستان امتداد ساحل کارون قرار گرفته است.

 

خنفری افزود: متاسفانه این محرومیت به گونه ای است که اندکی باعث نارضایتی عمومی هم شد و به فرمانداری مراجعه میکنند و میگویید چرا چنین ظرفیتی داریم، اما شهرستان هایی که در دورترین نقاط استان خوزستان از این رودخانه درحال استفاده هستند اما شهرستان ما که در ساحل کارون قرار دارد هیچ سهمی از گردشگری، کشاورزی، اشتغال، فضای زیبایی و طبیعت نتوانستیم بهره مند بشویم؟

 

وی گفت: ساحل کارون منشاء گرد وغبار شده است یک بادکوچکی که بوزد گرد و غبار به سمت منازل نزدیک به ساحل رودخانه کارون می رود.

 

فرماندار کارون خطاب به امیدحاجتی رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه خوزستان گفت: در این خصوص به شهرستان کارون کمک کنید ما برنامه هایی از جمله راه اندازی سایت گردشگری در ساحل کارون، گسترش فضای سبز دراین منطقه، ساماندهی گاومشین ها را داریم.

 

خنفری بابیان اینکه در بحث فضای سبزی که اکنون وجود دارد در حدکشاورزی است تصریح کرد: اکنون سازمان آب و برق خوزستان بخاطراینکه فضای سبزها در بستر رودخانه هستند بایستی این ها تخریب بشوند، اگر ما این را تخریب را انجام دهیم تبدیل به منشاء گرد وغبار می شود.

 

وی ادامه داد: بنظرم بیاییم اینجا را نهال کار و تبدیل به فضای سبزبکنیم، اجازه بدهیم خود کشاورزان خودشان این کاررا انجام بدهند.زیرا که درنقاط محدودی رودخانه برخی کشاورزان رزق وروزی خود را در می آورندو باعث یک فضای زیبایی ساحل و مانع از ایجاد گرد و غبار نیز شدند.

 

وی ضمن تقاضا کمک ار مسئولان متولی برای تخصیص اعتبارات بیان کرد: سرمایه گذاران زیادی سمت فرمانداری می آیند اما موانع اداری درپیش روی  سرمایه گذاران است که یکی از آن ها نیز سازمان آب وبرق خوزستان است زیرا که در ساحل اجازه فعالیت نمی دهد.

 

فرماندار کارون اظهارکرد: حتی در بحث ساماندهی این گاومیش ها و گاومیش دارای قرار بود کاری انجام دهیم متاسفانه سازمان آب و برق خوزستان بخاطر در بستر رودخانه است، نمیتوانیم اجازه استفاده از آنجا را به شما بدهیم.

 

خنفری بابیان اینکه ظرفیت هایی زیادی که در شهرستان کارون داریم و محدود به همین ساحل کارون نیست گفت: نخلستان های وسیع داریم و بزرگترین مجتمع گاومیشن داری را در کشور میتوانیم داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: نزدیک به ۷ هزار راس گاومیش داریم اما متاسفانه ساماندهی نشده است، به علت همین موانع که وجود دارد.

 

فرماندار کارون در پایان سخنان خود از یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه و امیدحاجتی رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی خوزستان گفت: انتظار داریم در این زمینه ها کمک و مساعدت لازم را به شهرستان بکنند.