به گزارش خوزپرس، در ابتدای جلسه محمدجواد رضوی عضو شورای شهر اهواز، در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: سالها است دعا می کنیم که خدا رحمت نازل کند ولی در زمان بارندگی دچار مشکل می شویم که مقصر این شرایط نیز خود ما مسئولان هستیم.

وی افزود: در بحث فاضلاب شهر اهواز پیگیری های زیادی انجام شده و مسئولان آب و فاضلاب همواره می گویند که ما بودجه نداریم. تنها خواهش من این است که مسئولان این نهاد رسیدگی به وضعیت آبهای سطحی در هنگام بارندگی را در برنامه اعتبارات خود بگنجانند.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین کاظم سواری، دیگر عضو شورا نیز در نطق پیش از دستور خود در خصوص بارش باران و آبگرفتگی سطح شهر اهواز گفت: در خصوص آبهای سطحی نباید همه چیز را به گردن مسئولان آب و فاضلاب بیاندازیم. دو سال از دوره ما در این شورا می گذرد ولی هنوز هیچ پیشرفتی در کانال غدیر مشاهده نمی شود.

وی افزود: باید واقعیت ها را گفت. ما هیچ اطلاعی از پروژه ها نداریم و نسبت به زمان پروژه تاخیرات زیادی را شاهد هستیم. چنانچه در منطقه غرب اهواز مشکل این کانال حل شود ۸۰ تا ۹۰ درصد مشکلات آبهای سطحی حل خواهد شد.

سواری عنوان کرد: چرا باید ماشین های مکنده ای که در سازمان موتوری شهرداری اهواز وجود دارند، خوابیده باشند و وارد عمل نشوند. این نیز یکی دیگر از مشکلات است و در کل به نظر من اراده ای برای حل مشکلات وجود ندارد.

وی گفت: همچنین همدردی که مسئولان بهداشت باید انجام می دادند این بود که در هنگام بارندگی ها و بروز مشکل تنفسی برای مردم و در شرایطی که بیمارستان ها جا نداشتند؛ مدیران بیمارستان باید در محل حاضر می شدند. این در شان مسئولان یک شهر نیست که پرسنل خدماتی یک بیمارستان بیایند و ماسک ها را روی صورت بیماران بگذارند.

همچنین عاشور سواری پور، دیگر عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود عنوان کرد: برای دفع آبهای سطحی باید بودجه قابل قبولی در نظر گرفته شود. لازم بود پیش از آغاز بارندگی ها فکری به حال این امر می شد تا الان دچار مشکل نمی شدیم.

به گزارش خوزپرس، جانعلی خورشیدی، عضو شورای شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور خود تصریح کرد: خدا را شکر بارانی آمد و مردم خوشحال شدند. ولی اتفاقاتی بعد از آن افتاد که امیدوارم پیش از باران بعدی جبران شود. متاسفانه مسئولان تمام تقصیرها را گردن درختها انداختند و گفتند عامل مشکل تنفسی بیمارانی که به بیمارستان رفتند، این درختان بوده است.

وی همچنین با اشاره به مشکل آبگرفتگی خیابانهای اهواز عنوان کرد: در این زمینه اداره آب و فاضلاب مساله آبهای سطحی را به گردن شهرداری و شهرداری به گردن آب و فاضلاب می اندازد. به عقیده من این دو نهاد اگر طلبی از هم دارند باید موارد آن به صورت واضح مشخص شود و نباید جور این مسائل را مردم بکشند. تقاضا دارم ظرف ۲۴ ساعت آینده این طلب ها مشخص شود.

جمشید سلحشور، دیگر عضو شورا نیز در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: برای حل مشکل شهر و شهرداری اهواز از نظر علمی سه روش وجود دارد. روش قیاس، روش استقرایی و روش تمثیلی. روش تمثیلی خیلی کاربرد ندارد زیرا شرایطی را که موجب پیشرفت شهرها شده، ما نتوانستیم آن امکانات و شرایط را برای خود فراهم کنیم. بنابراین بهترین روش، تلفیق روش قیاس با روش استقرایی است.

وی افزود: اجرایی شدن هر پروژه عمرانی بستگی به جنبه های فنی، اجتماعی و اقتصادی دارد. در شهرداری معمولا تنها به جنبه اول توجه می شود. در صورتی که هر سه این جنبه ها لازم و ملزوم یکدیگر هستند و نباید صرفا اگر پروژه ای از لحاظ فنی مشکلی نداشت، آن را شروع کرد.

این عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: پروژه ساختمان اصلی شهرداری نیز یکی دیگر از مشکلاتی است نمی دانیم کار آن چه موقع می خواهد شروع شود.

وی تصریح کرد: مساله ای دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که در ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح چهارشیر شروع شد و مدت قرارداد آن ۳۰ ماه بود. آیا پیشرفتی در این مدت بوده؟ قطعا نبوده؛ باید در مسائل مالی این پروژه ها دقت کرد.

سلحشور در خصوص مشکل لاینحل مترو اهواز نیز گفت: پیشنهاد می کنم جلسه خاصی میان پیمانکار، کارفرما و شهرداری گذاشته شود. مشکل مترو باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و حل شود.

به گزارش خوزپرس،، سپس جلسه وارد دستور کار خود شد و بحث لایحه تفریق بودجه سازمان ها مورد بحث قرار گرفت.

در ابتدا تفریق بودجه سازمان آرامستانها به رای گذاشته شد و در نهایت با حداکثر آرا تصویب شد.

در ادامه نیز موضوع تفریق بودجه سازمان خدمات موتوری از سوی کمیسیون برنامه و بودجه رای گیری شد که این لایحه نیز با حداکثر آرا تصویب شد.

سپس موضوع تفریق بودجه سال ۹۲ سازمان فاوا و همچنین لایحه تفریق بودجه سال ۹۲ سازمان مدیریت پسماند به رای گذاشته شد که تفریق بودجه این سازمانها نیز تصویب شد.

پس از آن، لایحه تفریق بودجه سال ۹۲ سازمان زیباسازی رای گیری شد که این لایحه به دلیل عدم حضور رییس سازمان زیباسازی از دستور کار جلسه خارج و رای گیری آن به زمانی دیگر موکول شد.

بعد از آن لایحه تفریق بودجه سال ۹۲ سازمان تاکسیرانی و همچنین سازمان عمران شهری از سوی کمیسیون برنامه و بودجه شورا به رای گذاشته که این دو نیز با حداکثر آرا تصویب شدند.

در بخش دیگری از جلسه موضوع بودجه سال ۹۴ سازمان مدیریت پسماند به بحث گذاشته شد که این لایحه نیز با حداکثر آرا تصویب شد.

در بخش پایانی دستور کار یکصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز موضوع طرح مجدد لایحه پرداخت غرامت عرصه ملک ورثه مرحوم فریدون فروتن به رای گذاشته شد که این لایحه نیز تصویب شد.