به گزارش خوزپرس از اهواز، سردار نعمان غلامی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: سپاه و بسیج همواره آمادگی مشارکت در همه برنامه‌هایی که به رفع مشکلات مردم کمک کند دارند.

وی گفت: امضای تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت جهادکشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و بسیج برای مشارکت در عملیات بیابان‌زدایی و همچنین آبخیزداری در خوزستان منعقد شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: طبق این توافق‌نامه بسیج سازندگی عملیات آبخیز داری و آبخوان داری در ۴۵۰ هزار هکتار و عملیات بیابان زدایی را در ۵۰ هزار هکتار عهده‌دار خواهد بود.

وی موضوع بیابان زدایی بمنظور کاهش مشکلات ریزگردها بنا به دستور رئیس سازمان بسیج اولویت جدی بسیج قرار گرفته اضافه کرد: تاکنون عملیات اجرایی بیابان زدایی در ۱۱ هزار هکتار و عملیات آبخیز داری در ۵۹ هکتار در دستور کار قرار دارد و برای اجرای مراحل بعدی سازمان جنگل‌ها و مراتع باید مطالعات، طرح‌های مقدماتی را آماده کند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در ۱۵ سال گذشته عملیات بیابان زدایی و آبخیزداری را در سطح ۴۵۰ هزار هکتار انجام داده است، خاطر نشان کرد: انجام این عملیات در سطح ۵۰۰ هزار هکتار و در مدت زمان یکسال، کار بسیار بزرگی است که برای تحقق آن نیاز به برنامه ریزی دقیق است.

غلامی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت کاروان‌های راهیان نور گفت: تاکنون همه کاروان‌های اردویی راهیان نور برای مشارکت در طرح نهال‌کاری بمنظور کاهش اثرات ریزگردها در استان خوزستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به ابلاغ رئیس سازمان بسیج به فرمانده‌های سپاه‌های استانی گفت: سپاه استان‌های همجوار به ما اعلام کرده‌اند که به توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری آماده هستند که بخشی از ظرفیت خود را در اختیار ما قرار دهند.