مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان گفت: بیش از ۷ هزار دانشجو و ۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان است. بخشی از شهریه دانشجویان پرداخت و هر مدد جو نیز ۵۵ تا ۱۲۰هزار تومان براساس تعداد نفرات اهدا می شود.

مرتضی موصلی در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)که روز گذشته یکشنبه برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با کمک مردم خوب و سخاوت مند استان در اجرای تحقق اهداف و سیاست های کلان این کار مقدس، گام های بالاتری برداریم، اظهار کرد: رویکرد محوری و برنامه اصلی کمیته امداد در جهت خدمت رسانی و توانمندسازی خانواده ها بوده است. اگرچه این کمیته در سه دهه نخست به عنوان دستگاه حمایتی شناخته شده اما حسب هدایت های رهبری ما به سمت توانمندسازی جامعه هدف سوق پیدا کرده ایم.

 

وی افزود: این کمیته نیز جهت توانمند سازی اقتصادی با محوریت اشتغال های کوچک، کسب و کارهای خرد، متناسب با وضعیت هر منطقه که بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی با جذب اعتبار بیش از ۴۵ میلیارد تومان از محل منابع بانکی و ۱۲ میلیارد تومان از امدادی حاصل شده است.
وی ادامه داد: الحمدالله بانک های حامل در سطح استان کمک های خوبی در عرصه توسعه اشتغال های خرد داشتند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این هفته، هفته احسان و نیکوکاری است گفت: امروز چهاردهم اسفندماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) است تلاش و کوشش مجموعه بر این است با بهره گیری از ظرفیت های موجود در سطح استان با مشارکت صداو سیما، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آموزش و پرورش بتواند در زمینه توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری گام هایی بردارد.
موصلی گفت: براساس هماهنگی صورت گرفته بیش از ۳ هزار تا آموزشگاه و مدرسه استان جهت برگزاری جشن نیکوکاری امسال فعال خواهند بود.
وی ادامه داد: همچنین پایگاه های که کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد و نواحی مقاومت بسیج در سال جاری جهت هر چه باشکوه تر این آیین ملی تلاش خواهند کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بابیان اینکه روز جمعه همین هفته امسال نیز در میعادگاه های نماز جمعه منتظر خیرین، نیکوکاران و نمازگزاران خواهیم بود افزود: هدایای آن ها را دریافت و در جهت کاهش فقر و توانمند سازی نیازمند توزیع می کنیم.

 

موصلی بااشاره به اینکه برنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) حسب تاکید دولت و هدایت هایی که مقام معظم رهبری داشتند بحث توانمندی کردن خانواده های است، اظهار کرد: در ابتدای سال جاری نیز ۴ هزار و ۳۰۰ خانواده امدادی به مرحله ای رسیدند که دیگر نیازی به خدمات کمک امداد را نداشتند.
وی عنوان کرد: ۳۰ هزار نفر در استان نیز حامی یک تا چند نفر از ایتام هستند و تا پایان بهمن ماه امسال نیز ۲۰۰ نفر از مددجویان ما تحت پوشش حامی قرار نگرفته اند.
مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) افزود: بیش از ۷ هزار دانشجو و ۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان است. بخشی از شهریه دانشجویان پرداخت و هر مددجو نیز ۵۵ تا ۱۲۰هزار تومان براساس تعداد نفرات اهدا می شود.

 

موصلی گفت: شعار امسال بهار همدلی، شکوه مهربانی تعیین شده است. سال گذشته بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط اقشار مختلف جمع آوری شده که امسال پیش بینی می شود شاهد رشد چشمگیری باشیم.
وی با اشاره به اینکه در ۳۷ سال گذشته توفیقات فراوانی حاصل شده، افزود: مقام معظم رهبری نیز همواره با بیانات خود در هدایت این کمیته اهتمام داشته اند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) دیگر هدف این کمیته را توانمندسازی اجتماعی زنان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با همکاری سازمان تامین اجتماعی برخی از زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش این سازمان قرار داده است.

 

موصلی با اشاره به اینکه ۴هزار و ۵۰۰ نفر با حمایت های این کمیته تشکیل خانواده داده اند، تصریح کرد: هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن مهر به مددجویان اهدا شده و در تلاش هستیم تا در این خصوص گام های بلندتری برداریم.

 

وی خیران، صنایع و شرکت های استان را یک ظرفیت برای مشارکت در توانمندسازی افراد تحت پوشش دانست و بیان کرد: درآمد سال جاری کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۱ میلیارد تومان بوده که این رقم در ۱۱ ماهه سال جاری به ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

موصلی با اشاره به اینکه بیشترین میزان رشد منابع مردمی با عنایت خیران در بحث اکرام ایتام بوده است، ادامه داد: در این بخش شاهد رشد ۱۴۹درصدی بوده ایم که از ۸ میلیارد و ۱۰۰ صد میلیون به بیش از بیست میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.