مدیر سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۸۳ اکیپ بازرسی در سطح استان کار نظارت بهداشت محیطی از ابتدای اسفندماه ۹۵ تا نیمه فروردین ۹۶ را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار خوزپرس، فرهاد صفدری در حاشیه مانور ملی سلامت نوروزی استان همزمان با سراسر کشور صبح روزگذشته یکشنبه ۱۵ اسفندماه در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برنامه سلامت نوروزی امسال نیز از ابتدای اسفندماه ۹۵ تا نیمه فروردین ۹۶ به صورت تمام وقت در تمام ایام از جمله روزهای تعطیل و بدون استثنا در اجرای برنامه به لحاظ روز های کاری و غیر کاری در دست اجرا و پیاده سازی توسط مراکز بهداشت شهرستان ها است.
وی بابیان اینکه در این ایام نیز ۸۳ اکیپ بازرسی روزانه به صورت تمام وقت از مراکز تهیه و توزیع اماکن اقامتی، اماکن عمومی، تفریحگاهی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازرسی می کنند افزود: همچنین با اولویت اماکن تهیه و توزیع موادغذایی و اماکنی که بیشتر در ایام نوروز مردم مراجعه دارند مثل فست فودها، رستوران ها، کافی شاپ ها، کارگاه های شیرینی فروشی ها، مهمان سراها و همچنین اقامتگاه هایی که توسط آموزش و پرورش، ستاد اقامت نوروزی شهرداری و میراث فرهنگی مورد بازرسی مستمر از سوی همکاران بهداشت محیط انجام می شود.
مدیر سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان در ادامه گفت: از اماکن بین راهی از جمله مجتمع های رفاهی، غذا خوری ها در دستورکار بازرس های بهداشت محیط است و در مجموعه در سطح شهرستان ها نیز ۲۳۰ بازرس روزانه از مراکز تهیه و توزیع و اماکن حساس بازرسی می کنند.
صفدری دیگر برنامه های این ایام را نظارت بر وضعیت بهداشت اجرایی برنامه راهیان نور است عنوان کرد و اظهار کرد: با توجه به وجود تعداد زیادی از یادمان های شهدا و حضور راهیان نور در حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و همچنین در شهرستان های متمرکز یادمان است.
وی اضافه کرد: از شهرستان هایی اردوگاه های اقامتی راهیان نور را برعهده دارند از جمله هویزه و دشت آزادگان و اندیمشک، حمیدیه و اهواز نیز تحت نظارت ویژه همکاران به لحاظ بررسی غذایی، بهداشت آب و بهداشت اقامت گاهی ما قرار می گیرند.
مدیر سلامت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان بابیان اینکه ماحصل اجرای برنامه سلامت نوروزی از یکم تا دهم اسفندماه امسال بازدید از مکان های تهیه و توزیع غذایی ۶ هزار و ۲۷ مورد، مراکز عمومی ۹۱۷ مورد، مراکز بین راهی ۳۵ مورد، سامانه آبرسانی ۷۶ مورد، مقدار معدوم سازی مواد غذایی ۵هزار و ۷۲۰ کیلوگرم، ۵ مورد پلمب کارگاه های غیرمجاز عرضه غذایی، تعطیلی ۲۱ مورد مکان تهیه و توزیع غذایی به علت تخلف بهداشتی، ۶ هزار و ۸۰۶ مورد تست سلامت آب و ۱۶۷ مورد صدور اخطار بهداشت برای اماکن بهداشتی داشته ایم.

 

صفدری در پایان از شهروندان خواستار شد، که در راستای مشارکت برای ارتقاء سلامت جامعه استفاده کند و با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرید و مشکل بهداشت سطح جامعه محل مورد نظر را اعلام و ظرف مدت ۳ روز تا یک هفته نیز با توجه موضوع آن به نتیجه خواهد رسید.