به گزارش خبرنگار ورزشی خوزپرس از اهواز، مهرداد شیروانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که بعداز ظهر امروز دوشنبه۳ اسفندماه در مجتمع اقامتی طلاییه برگزارشد، ضمن تقدیر و تشکر از کمک های فرامرز کیانی زاده مدیرکل سابق ورزش وجوانان خوزستان و آرزوی موفقیت برای افشین حیدری مدیرکل جدید اظهارکرد: تمام هیات های ورزشی استان در بخش افراد سالم بازخورد کاری شان در بزرگترین میادین که المپیک می باشد، دیده می شود و فقط دو هیات هستند که باز خورد عملکردشان در بحث رقابت های پاروالمپیک قرار می گیرد.

وی افزود: ما مجبور هستیم تعداد بیشتری از رشته های ورزشی را تحت پوشش خود داشته باشیم. هرچند باتوجه به بضاعت هیات تلاش کردیم به نقطه ایده آل و مطلوب برسیم ولی متاسفانه تاکنون نتوانستیم موفق شویم.

رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان با بیان اینکه در سطح استان نیز ۱۳ شهرستان فعال داریم تصریح کرد: در بخش مردان و بانوان نیز ۱۲ و ۴ رشته ورزشی فعالیت می کنیم.

شیروانی در ادامه به عملکرد تیم های اعزامی به مسابقات کشوری اشاره کرد و افزود: در این رقابت ها نیز ۹۶ ورزشکار در ۹ رشته ورزشی اعزام و حاصل کار آنها کسب ۲۲ مدال طلا و ۸ نقره و ۵ برنز در بخش مردان بود.

وی بیان کرد: در بخش بانوان نیز ۲۱ ورزشکار در رشته های تیراندازی، تنیس روی میز و دوومیدانی اعزام و موفق به کسب ۵ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز شدند. همچنین در رشته دوومیدانی مقام اول تیمی و در تنیس روی میز مقام سوم را به دست آورده ایم.

رییس هیات جانبازان و معلولان استان خوزستان گفت: در فوتبال قطع عضو مردان هم بر سکوی نخست ایستاده ایم. همچنین مقام های دوم و سوم رشته های وزنه برداری و دوومیدانی مردان را از آن خود کرده ایم.

شیروانی با بیان اینکه در بخش اعزام به مسابقات باشگاهی تحت پوشش اسپانسری نیز ۳۴ نفربوده که توانستند ۸ گردن آویزطلا، ۳ نقره و ۲ برنز در بخش انفرادی به دست آورند. همچنین در بخش تیمی رشته دوومیدانی مردان مقام سوم و بسکتبال با ویلچر در حال برگزاری است که این تیم وضعیت مناسبی ندارد. همچنین در رشته والبیال ساحلی جایگاه ششم را داریم.

وی در خصوص ورزشکاران اعزامی به مسابقات برون مرزی گفت: در مجموعه ۱۷ نفر دعوتی به اردوی تیم ملی داشته ایم که ۱۰ نفر آن نیز به رقابت های برون مرزی و همچنین مسابقات یورو ۲۰۱۶ داشته ایم و حاصل کارشان نیز یک مدال خوش رنگ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز بوده است.

رییس هیات جانبازان ومعلولان استان خوزستان ادامه داد: در طرح استعدادیابی و چشم انداز هیات ما یک هدف برای خود برنامه ریزی کردیم که در پاروالمپیک ۲۰۱۶ اگر چهار نفر اعزام شد برای پاروالمپیک ۲۰۲۰ به غیر این ۴ سهمیه بتوانیم ۱۲ ورزشکار دیگر را در جایگاه شان ارتقا دهیم و اعزامی بیشتری داشته باشیم.

شیروانی با اشاره به شروع طرح استعدادیابی در سطح شهرستان های استان عنوان کرد: اولین شهرستان خرمشهر بوده که عموما استعدادهای ما نیز زیر ۱۸ سال هستند که می توان بهترین چهره ها را در این رده سنی شناسایی و به صورت مستمر روی آن ها کار کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مسایلی که می تواند به هیات کمک کند ارتباط با سازمان ها و نهادها است، اظهارکرد: متاسفانه این ارتباط آن طوری که باید و شاید در خوزستان وجود ندارد. برای مثل نیز شهرداری اهواز ضمن اینکه خودش هیچ فعالیت ورزشی ندارد و هیچ کدام از شهرهای استان متاسفانه ورزشی پوشش نمی دهند.

شیروانی یادآور شد: چندین جلسه در شورای شهر اهواز حضور داشتم و با معاونان شهرداری اهواز صحبت کردم ولی متاسفانه ظاهرا به یک فشار یا اراده بیشتری از سوی مسئولان نیاز است که شهرداری در حوزه ورزش کار انجام بدهد.

وی گفت: اکنون شاید هیچ کدام از شهرداری ها در سطح استان هیچ فعالیت ورزشی را ندارند.

شیروانی عنوان کرد: این عملکرد۱۱ ماه هیات جانبازان و معلولان خوزستان بوده و همچنین ۵ برنامه و فعالیت در بخش اعزام یک تیم به مسابقات قهرمانی کشور و ۴ مسابقه استانی داریم. طبق برنامه ریزی در همین ایام این ۵ برنامه برگزار خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در بخش عمرانی این است که فدراسیون جانبازان و معلولان هیات های استانی را به سه قسمت تقسیم و در گروه های عالی، خوب و متوسط قرار می دهد که استان ما را به لحاظ فنی درجه یک عنوان کرده است.

انتهای پیام/