به گزارش خوزپرس از اهواز، مسعود مصدقی با اشاره به نقش مهم این سامانه‌ها و تجهیزات هوشمند حمل و نقلی در ارتقای سطح ایمنی سفر و رصد  وضعیت راههای بین شهری و اخذ و پایش اطلاعات حمل‌ونقل و سفرهای جاده‌ای تأکید نمود.

مصدقی اذعان داشت: در حال حاضر تعداد ۴۳ سامانه‌ی ثبت تخلفات عبور و مرور ( با قابلیت پلاک خوانی), ۲۳ دستگاه سامانه دوربین نظارت تصویری، ۷۸ سامانه ترددشماری و ۲ دستگاه سامانه توزین در حال حرکت (WIM) و ۵ تابلوی پیام نمای متغیر (VMS) در محورهای مواصلاتی استان نصب و فعال می‌باشند و تمامی اطلاعات دریافتی این سامانه‌ها به مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ارسال و توسط نرم افرازهای مربوطه تحلیل می‌گردد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: جهت کنترل بهتر و مؤثر تر محورهای مواصلاتی توسط پلیس راه استان، مرکز  مانیتورینگ به مبلمان اداری، رایانه، تجهیزات سرور مرکزی، رک، UPS، سامانه‌های سخت افزاری و نرم افزاری و ۴ دستگاه نمایشگر دیواری (ویدیو وال) تجهیز شده است.
وی در ادامه گفت: اطلاعات اخذ شده از سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند به‌صورت برخط بر روی بستر ارتباطی فیبر نوری و رادیو از مرکز مدیریت راههای این اداره کل به مرکز مانیتورینگ قرارگاه پلیس راه ارسال می‌گردد.
مصدقی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این مرکز مانیتورینگ در آینده‌ای نزدیک امکان رصد وسایط نقلیه مختلف در جاده‌های استان خوزستان به‌صورت آنلاین برای پلیس راه فراهم می‌گردد.