به گزارش خوزپرس از اهواز، همایون یوسفی عصر امروز شنبه در جلسه ستاد بحران خوزستان اظهار کرد: به عنوان نمایندگان و خادمان مردم از آنجا که بحث برق یک مسئله امنیتی برای مردم است باید پیگیر حل این مشکلات شویم تا دیگر شاهد مسائل این چنینی نباشیم و قطعا به صورت جدی و قانونی پیگیر حل مشکلات وزارت نیرو در خوزستان خواهیم شد.

یوسفی بیان کرد: در فاصله دو هفته بار دوم است که شاهد این مسائل پیش آمده هستیم و بحث برق نیز مثل نیاز بدن به تنفس است. وضعیتی که در اهواز شاهد بودیم قطعی برق، آب و سیستم مخابراتی و حبس مردم در خانه هایشان بود.

وی افزود: مدارس و کل ادارات دولتی نیز تعطیل شد که همه این مسائل ضرر اقتصادی بسیار زیادی برای مردم استان در پی دارد.

نماینده مردم اهواز عنوان کرد: بعد از شروع مجلس دهم مشکلات استان را صورتجلسه کردیم و از جمله مسائل مطرح شده همین مشکلات به وقوع پیوسته امروز است ولی در طی ماه های اخیر حل نشده اند.

 یوسفی تصریح کرد: یک دلیل عمده ای که امروز شاهد قطع برق در خوزستان هستیم بحث گرد و غبار است و علت اصلی آن بحث انتقال آب است. اکنون در دو حوزه آب و برق از وزارت نیرو مطالبه شدیدی دارند و در حوزه آب جلسات ما با این وزارتخانه به نتیجه نرسیده و در حوزه برق هم به همین صورت نتیجه ای نگرفتیم. برای قطع برق در این حوزه سه دلیل مشخص افزایش رطوبت، گرد و خاک و ولتاژ بالا را داریم.

وی خطاب به معاون وزیر نیرو و استاندار خوزستان گفت: یکی از سیاسی ترین وزارتخانه ما وزارت نیرو است و در حالی که خواستار مطالبات مردم هستیم ولی به نتیجه نمی رسیم و علت آن پیچیدگی های موجود در این وزارت است.

نماینده مردم اهواز در مجلس گقت: باید در زمینه آب نیز با وزیر امروز جلسه می گذاشتیم و تکلیف مردم خوزستان مشخص می شد و اگر این صورتجلسات به نتیجه می رسید شاید دیگر امروز این مشکلات را نداشتیم.

یوسفی اظهار کرد: بیمارانی که در خانه محبوس شده بودند و امکان استمداد نداشتند مطمئنا نشان دهنده ایجاد عوارض جانی قطعی آب، برق و تلفن بود. این مشکل نه تنها در خوزستان بلکه در سایر استان ها نیز مطمئنا وجود داشته و برای این مسائل باید پاسخگوی مردم باشیم.

انتهای پیام/