به گزارش خوزپرس از شوشتر، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، عصر دیروز(٢٠ بهمن) در نخستین جشنواره شعر «به رنگ انار»با بیان اینکه این مجلس به مناسبت دهه فجر و قدردانی از خدمات امام راحل(ره) برگزار شده، گفت: بسیار خوشحالم که در این شهر حماسه آفرین و اهل اجتهاد و جهاد و دارالمومنین شوشتر خدمت سروران عزیز هنرمند و ادیب و شاعران پیشکسوت رسیده ام.

 وی با بیان اینکه در رابطه با شهدا و خانواده های آنها هر چه بگوییم کم است چرا که این ها ولی نعمتان ما هستند، افزود: ٣٨ سال از انقلاب اسلامی می گذرد و در این مدت سخت مورد تهاجم دشمنان قرار داشتیم اما از طرفی می‌بینیم در پس این تهاجمات پشتوانه‌هایی وجود دارد.

 

وی خون های طیب و طاهر شهدا را که با روح ولایت، امامت، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به خصوص سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) عجین شده را پشتوانه های انقلاب دانست و اضافه کرد: شهدا برای دفاع از اسلام، قرآن، اهل بیت(ع) به جبهه رفتند و حان خود را فدا کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: تا زمانی که این پشتوانه های بزرگ را داریم هیچ گونه گزندی انقلاب اسلامی را تهدید نمی‌کند و دشمنان نمی‌توانند چیزی را از پیش ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز روزهای ریاست جمهوری ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند از ترامپ تشکر می‌کنیم که زحمت ما را کم کردند چرا که سال ها در مورد بدعهدی دولت آمریکا سخن گفتیم و ایشان خیلی واضح تر در تصمیمات و سخنان خود گفته های ما را تایید کرد.

 آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه ملت شریف، وفادار و ولایی ایران اسلامی در راهپیمایی روز ٢٢ بهمن با قدرت هر چه تمام تر حضور می یابند و پاسخی کوبنده به دشمنان خواهند داد، ابراز امیدواری کرد: همینطور که ثابت قدم هستیم و شهدای بسیاری را در راه انقلاب و اسلام تقدیم کردیم این مسیر همچنان ادامه یابد.

 وی در خصوص شهدای مدافع حرم که موضوع بخش ویژه این جشنواره است، اشاره کرد و اذعان داشت: چه عامل و انگیزه ای بود که شهدایی همچون شهید کجباف، مختاربند و… را واداشت تا خانه و زندگی و همسر و فرزندان را رها کنند و به جنگ با تکفیری ها بروند، این اقدام تنها به خاطر عشق به دفاع از حریم اهل بیت(ع) بود.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان، خاطر نشان کرد: تا زمانی که این پشتوانه‌های ارزشمند برای دفاع از اسلام و اهل بیت(ع) وجود دارند دشمنان راه به جایی نخواهند برد و در نهایت اراده راستین شما پیروز خواهد شد.

 حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شهرستان شوشتر، هم دهه فجر را فرصتی برای تقویت ایمان و وحدت دانست و گفت: امسال همایشی با نام شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم برگزار شده که پیوندی میان هنر و شعر و ادب و ارزش های دینی و اسلامی ایجاد کرده است.

 وی مدافعان حرم را ادامه دهنده راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس برای دفاع از ارزش های اسلامی دانست و افزود: در آستانه ٢٢ بهمن اعلام می کنیم که تا آخرین نفس راه شهدا، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را ادامه می دهیم.

 حجت الاسلام سلیمانی، اضافه کرد: در چند سال اخیر تعداد کانون های مساجد شوشتر با حمایت های دبیرخانه کانون های مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رشد چشم گیری داشته و هشت کانون به ٧٠ باب افزایش یافته اند.