به گزارش خوزپرس از اهواز، مسعود صدری در نشست خبری ظهر امروز با بیان اینکه حجم معاملات انجام شده خوزستان در سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۳۹ هزار میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: امسال ۲۳ میلیارد تومان از خریدها از درون استان و ۱۲ هزار میلیارد تومان آن از خارج استان خریداری شد.

وی افزود: امسال ۴ هزار میلیارد تومان از خریدهای انجام شده خارج از استان به دلیل تفاوت قیمت بوده و چون قیمت خدمات در استان بالاتر از خارج استان بوده اقدام به خرید غیربومی کردند.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خوزستان تصریح کرد: ۲۰۸ فرصت سرمایه گذاری در خوزستان تدوین شده که اعتبار آنها ۲۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ شرکت تعاونی در حوزه سهام عدالت خوزستان داریم که همه به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری تلفیق شده‌اند عنوان کرد: سهام عدالت دیگر در حوزه امور اقتصاد و دارایی نیست و فقط از ابتدا برای ثبت‌نام و مسئله واجدان شرایط طرح مشارکت داشتیم.

صدری در خصوص سرمایه‌گذاران خارجی در استان گفت: یک سرمایه گذار ونزوئلایی را از طریق مرکز مشاوره و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی خود برای سرمایه گذاری در شهرستان دزفول جذب کردیم.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری در دزفول ۳۶۰ میلیارد یورو و میزان مشارکت طرف ایرانی ۲۰ درصد و طرف خارجی هم ۸۰ درصد است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خوزستان با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی افزود: ۱۲ پروژه برای وزارت اقتصاد و دارایی تعریف شده که پیاده سازی کامل مالیات بر ارزش افزوده، طرح جامع مالیاتی، طراحی و استقرار خزانه‌داری الکترونیکی، جذب ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی، عملی کردن مقررات و بهبود وضعیت کشور در زمینه کسب و کار و همچنین مولدسازی و مدیریت دارایی‌ها از جمله پروژه‌هایی است که دارای برش استانی در سطح خوزستان هستند.

صدری با اشاره به اینکه بر اساس قانون یک اهرمی است که ذی‌حسابان نباید هیچ‌گونه هزینه مربوط به املاک ثبت نشده در سیستم سادا را منتقل شوند یادآور شد: درآمدهای امور مالیاتی برای سال جاری باید ۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان باشد که در ۱۰ ماهه نخست ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان از میزان ۱۰ ماهه نخست محقق شده است.

وی گفت: آموزش و پرورش ۲ هزار میلیارد تومان از ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان بدهی ادارات را به خود اختصاص داده است. البته برخی‌ها از آنها کاملاً دولتی بوده در سال‌های آینده باید پرداخت شود.