به گزارش خوزپرس از اهواز؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان در آیین افتتاح این واحد آموزشی گفت: آموزش های مهارتی بر اساس نیاز سنجی آموزشی و متناسب با بازار کار منطقه برای تربیت نیروی انسانی به منظور افزایش مهارت نیروهای شاغل و افراد فاقد مهارت و متقاضی کار فعالیت می‌کند.

عبدالنبی سواعدی اظهار کرد: این واحد آموزشی در رشته های رایانه، خیاطی و کشاورزی بصورت رایگان آموزش های مهارتی را به جوانان منطقه ارائه می نماید.
سواعدی افزود: راه اشتغال جوانان فراگیری آموزش های مهارتی است و با توجه به وجود صنایع نفت در منطقه ضرورت توانمند سازی برای ورود به بازار کار و اشتغال جوانان بیش از گذشته احساس می شود.

وی از دستگاه های اجرایی بخشداری، شهرداری و دامپزشکی بخش بستان تقدیر و تشکر کرد و خواستار تعامل سایر دستگاه ها برای توانمندسازی مهارتی جوانان با هدف اشتغالزایی شد.
سواعدی گفت: رسالت آموزش فنی و حرفه ای تربیت نیروی انسانی فاقد مهارت و ارتقا مهارت شاغلین است و یکی از راهبردهای کلان آموزش مهارتی توسعه مهارت در بین مناطق کم برخوردار و محروم است.
وی عنوان کرد: ۶۱ طرح و پروژه دهه مبارک فجر در مناطق کمتر توسعه یافته حاشیه شهری و مناطق محرم افتتاح و به بهره برداری رسیدند تا با آموزش و تربیت نیروی انسانی شاهد کاهش نرخ بیکاری در جامعه شد.